Licencjat z matematyki stosowanej
University of Southern Denmark
Klucz informacyjny
Wybierz lokalizację
Lokalizacja kampusu
Odense, Dania
Języki
Poproś o informacje
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
Poproś o informacje
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
01 Sep 2024
* bezpłatne dla studentów studiów stacjonarnych z krajów skandynawskich lub z krajów UE/EOG i Szwajcarii; 4545 EUR za semestr dla studentów z obywatelstwem spoza UE/EOG lub spoza Szwajcarii
Wstęp
Matematyka stosowana to interdyscyplinarny program skupiający się na rozwiązywaniu konkretnych problemów za pomocą zaawansowanych narzędzi matematycznych.
Studia licencjackie z matematyki stosowanej na SDU są oferowane tylko w języku duńskim.
W programie Matematyka stosowana nauczysz się modelować i rozwiązywać problemy ze świata praktycznego za pomocą zaawansowanych metod matematycznych. Oprócz podstawowych zasad matematycznych, program Matematyka stosowana zapozna Cię z modelowaniem matematycznym, czyli formułowaniem złożonych problemów w aplikacjach jako problemy matematyczne, w celu ich analizy i wykonania obliczeń cyfrowych.
Nasze obszary specjalizacji
Chcesz rozwiązywać problemy? Chcesz nauczyć się wykorzystywać zaawansowane narzędzia matematyczne i komputery do modelowania, analizowania i rozwiązywania złożonych problemów biznesowych lub badawczych? Następnie studiuj matematykę stosowaną w Odense.
Matematyka stosowana to szeroka dziedzina przedmiotowa, łącząca matematykę, statystykę i informatykę. Jest jednak miejsce na przedmioty do wyboru, co pozwala specjalizować się w wybranej przez siebie poddziedzinie.
Praca z matematyką
Matematyka stosowana nie jest szczególnym rodzajem matematyki, ale sposobem pracy z matematyką. Nie można powiedzieć, czy przedmiot matematyczny jest stosowany, czy nie. Większość matematyki uważanej za „czystą” matematykę opracowano w celu rozwiązania praktycznych problemów.
Konkretnym przykładem odwrotnej sprawy, która wciąż ma ogromny potencjał praktyczny, jest francuski prawnik i urzędnik państwowy Pierre de Fermat, który pracował z matematyką wyłącznie dla zaspokojenia własnej ciekawości. Po ponad 350 latach niedawno udowodniono, że jego słynne równanie: xn+yn=zn, gdzie x, y, z oraz n są dodatnimi liczbami naturalnymi, nie ma rozwiązania przy n=2 (ponieważ n=2 daje 3 , 4 i 5 jedno z nieskończonej liczby rozwiązań).
Fermat nie miał ambicji, aby jego praca z teorii liczb została praktycznie wykorzystana. Niemniej jego praca ma fundamentalne znaczenie w teorii kodu (kryptologii) stosowanej za każdym razem, gdy dokonujemy transakcji i prowadzimy bankowość internetową.
Krótko mówiąc, można powiedzieć, że matematyka stosowanego często motywuje problem spoza dziedziny matematyki.
Galeria
Program
Nasze zasady nauczania
Wierzymy, że jakość naszego nauczania jest niezbędna do kształcenia następnej generacji innowacyjnych myślicieli.
Nasze zasady nauczania opierają się na szacunku dla uczniów, uznaniu ich talentów oraz chęci uczenia się i rozwoju.
Dyskusja nad wykładami
Nasi profesorowie bardzo cenią studentów zadawania pytań, dzielenia się przemyśleniami i rozwijania własnych pomysłów.
Zachęcamy uczniów do aktywnego udziału w zajęciach, ponieważ wierzymy, że pogłębia to ich zrozumienie i umiejętność stosowania wyuczonych zasad.
Partnerzy dydaktyczni z otwartymi drzwiami
Nasi profesorowie rozumieją siebie jako twoich partnerów w nauczaniu. Są zainteresowani twoim zrozumieniem materiału oraz twoim rozwojem naukowym i osobistym podczas studiów.
Jeśli masz jakieś pytania, zmagania lub nowe pomysły, możesz po prostu wpaść do swojego profesora i porozmawiać z nim. Ponieważ mamy politykę otwartych drzwi, nie ma potrzeby sekretarza ani formalności.
Widzimy talent, a nie hierarchie
W Danii wszyscy mówią po imieniu ze wszystkimi poza rodziną królewską. Tworzy to bliższe związki między studentami i profesorami.
Zamiast hierarchii wierzymy w omawianie pomysłów, treści i najnowszych wyników badań. Dlatego pielęgnujemy pomysły, rozwijamy talenty i rozwijamy ambitnych uczniów. Zmotywowani studenci mogą często aktywnie uczestniczyć w projektach badawczych i publikować podczas studiów magisterskich.
Nauczanie oparte na badaniach
Nasze nauczanie opiera się i jest ściśle powiązane z najnowszymi wynikami badań naszych własnych i innych uznanych na arenie międzynarodowej naukowców. Dlatego naturalne jest dla nas regularne aktualizowanie wszystkich oferowanych kursów.
Wychowujemy dobrych myślicieli
Poznanie podanych zasad na pamięć jest oczywiście ważne. Jednak możliwość stosowania zasad, używania ich, kwestionowania ich i ulepszania ma jeszcze większą wartość dla naszego społeczeństwa i przemysłu.
Dlatego nasze programy studiów zawierają więcej profesjonalnych dyskusji, więcej sesji aplikacyjnych i bardziej krytyczne myślenie niż inne, bez uszczerbku na wysokim poziomie myślenia teoretycznego i abstrakcyjnego.