Zarządzanie jest planowanie, organizowanie, kierowanie i kontrolowanie, podejmowaniu decyzji o zasobach dostępnych i potrzebnych do zarządzania organizacją, z uwzględnieniem informacji zawodowej, zespoły, rozwój gospodarczy, polityczny i społeczny swojego regionu, kraju i świata.
Planowanie, organizowanie, kierowanie i kontrolowanie, administrator musi być przygotowany do:
- Wyznaczanie celów i zadań;
- Przeanalizować, zrozumieć i rozwiązać problemy
- Organizowanie i alokacji zasobów, zarówno finansowych, technologicznych i jako człowieka;
- Wiodąca, komunikacji, kierowanie i motywowanie ludzi;
- negocjować;
- Podejmowania decyzji;
- Sterowania, pomiaru i oceny.
Dobrą wydajność podawania zależy od tego, co fachowiec może być dobrym przywódcą, zdolnym do czynienia z ludźmi, negocjacji i komunikacji, a także w stanie podejmować decyzje, biorąc systemowego i ogólny ogląd sytuacji, którą zarządza.
Zawód administrator jest historycznie niedawna i była regulowana w Brazylii w dniu 9 września 1965 roku, kiedy świętujemy Dzień Administratora.
Przebieg Unimes powstał w 1969 roku, uznany w 1971 roku, a obecnie najlepszym koncepcji regionalnych w Narodowym Badanie wydajności student - ENADE, Ministerstwa Edukacji, plasuje się wśród najlepszych pól narodu.