BA (Honours) w nauczaniu języka chińskiego jako drugiego języka

Informacje ogólne

Opis programu

Cele programu

Program BA (TCSL) ma na celu studentów, którzy mają następujące cechy:

  • pełnić rolę pośredniczącą między teorią a praktyką w nauczaniu języka chińskiego jako drugiego języka z demonstracyjną wiedzą w zakresie organizacji zajęć w klasie, opracowywania programów nauczania, projektowania podręczników i oceny języka;
  • wykazać się dobrym zrozumieniem języka chińskiego i rozwinąć wysoką znajomość języka chińskiego i angielskiego zarówno w zakresie umiejętności ustnych, jak i pisemnych;
  • wykazują zdolność do skutecznego komunikowania się z mówcami z różnych regionów kulturowych, a także umiejętności analityczne do problemów i obaw związanych z używaniem języka w kontekście wielojęzyczności i globalizacji; i
  • doskonalić się jako krytyczni myśliciele z wysokimi standardami moralnymi i etycznymi oraz refleksyjnymi uczniami, którzy zawsze mogą się doskonalić przez całe życie.

Program BA (TCSL) oferuje "Chińską odmianę językową" dla osób, które dopiero rozpoczynają naukę. Po ukończeniu tej części studenci zostaną uznani przez Stały Komitet ds. Edukacji i Badań Językowych (SCOLAR) jako absolwenci chińskiego dyplomu. Będą oni uprawnieni do nauczania specjalistycznego zgodnie z aktualną polityką rządu i mogą ubiegać się o lokalne programy podyplomowe w zakresie edukacji (PGDE). Ten "chiński łańcuch językowy" przeznaczony jest wyłącznie dla osób, które uzyskały licencję na studia licencjackie (TCSL).

Uwaga: Tytuł "Chinese Language Strand" pojawi się w akademickim transkrypcie studentów po pomyślnym ukończeniu studiów.

Ponadto "Chiński Strand Językowy" ma na celu wyposażenie uczniów w:

  • kompleksowa wiedza przedmiotowa w języku chińskim (w tym fonetyka, semantyka, gramatyka, etymologia, itp.) oraz najnowsze podejście do nabywania L2 i rozwoju języka dziecięcego; i
  • świadomość interpretacji zagadnień związanych ze zjawiskami w posługiwaniu się językiem i uczeniem się języków za pomocą znajomości języka chińskiego, literatury i kultury.

Struktura programu (w przypadku osób w wieku przedszkolnym)

Domena

60 cps

Wymóg wyjścia z języka

Studenci przyjęci do programu BA (TCSL) z normalnym dwuletnim stażem będą zwolnieni z kursów językowych i kursów językowych.

Wymagania dotyczące kompetencji informacyjnych w edukacji (ITCE)

Aby zademonstrować osiągnięcie ITCE, studenci są zobowiązani do zaliczenia wszystkich wymaganych kursów w Programie oraz do zaliczenia E-Portfolio IT przed ukończeniem szkoły.

Perspektywy kariery / Kwalifikacje zawodowe

Program BA (TCSL) ma na celu wykształcenie absolwentów o wysokim poziomie znajomości języka chińskiego i angielskiego, którzy posiadają solidną wiedzę przedmiotową na temat swojej kariery zawodowej w nauczaniu chińskich i nie-chińskich studentów w szkołach publicznych, lokalnych / zagranicznych szkołach międzynarodowych, przedszkolach lub innych instytucjach edukacyjnych. Koncentracja na profesjonalnej wiedzy w TCSL i różnorodności szans absolwentów na karierę odróżnia BA (TCSL) od podobnych programów oferowanych obecnie przez lokalne i nie lokalne uczelnie w dziedzinie nauk chińskich.

Absolwenci mogą ubiegać się o lokalne programy PGDE lub zagraniczne kwalifikowane programy nauczania, gdy planują karierę, aby zostać chińskim nauczycielem.

Ostatnia aktualizacja Mar 2020

Informacje o uczelni

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Czytaj więcej

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Pokaż mniej