BA Audio Design
SRH Berlin University of Applied Sciences
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Berlin, Niemcy
Języki
Język angielski, Niemiecki
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
7 semesters
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 790 / per month *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Dec 2024
* dla obywateli UE / EOG, w tym Bałkanów Zachodnich, Szwajcarii. 4500 EUR / semestr dla obywateli spoza UE / EOG
Wstęp
Inżynieria dźwięku, nagrywanie, miksowanie - czy to dokładnie twój świat? Nasz dyplom z projektowania audio uczy, jak kształtować świat akustycznie za pomocą dźwięku i mowy - od przebojowych ścieżek dźwiękowych po projektowanie dźwięków samochodów elektrycznych.
Zaprojektowany dźwięk otacza nas w prawie wszystkich dziedzinach naszego życia. W tym programie poznasz fizyczne właściwości dźwięku i nauczysz się, jak technicznie projektować i manipulować nim. Będziesz tworzyć ścieżki dźwiękowe dla różnych mediów, takich jak film, animacja i gry komputerowe, zbadać potężne efekty dźwięku w różnych środowiskach i zapoznać się z całym łańcuchem komunikacji akustycznej - od źródła dźwięku po odbiorcę.
Wspólne albumy koncepcyjne ze studentami UCA
Studenci programu SRH Berlin Audio Design i studenci English University for the Creative Arts stworzyli wspólnie albumy koncepcyjne, korzystając z cyfrowej stacji roboczej Soundtrap. Celem projektu jest stworzenie kreatywnej sieci ponad granicami i wzmocnienie umiejętności międzykulturowych uczniów.
Galeria
Rekrutacja
Program
1. Semestr
Podstawy - Teoria i praktyka I 30 ECTS
W pierwszym semestrze zanurzysz się w świecie Audio Design. Poznasz podstawowe techniki inżynierii dźwięku, omikrofonowania i nagrywania. Dowiesz się również o fizyce akustyki i zapoznasz się z popularnymi systemami DAW (Logic, Pro Tools, Ableton Live). W swoich pierwszych praktycznych projektach nauczysz się dramaturgicznie budować własne utwory, wdrażać je kompozycyjnie i technicznie oraz zmieniać ich efekt poprzez sound design. Oprócz pierwszej wycieczki do historii muzyki popularnej otrzymasz lekcje gry na pianinie, aby poprawić swoją rutynę na instrumencie do własnej pracy kompozytorskiej.
2. Semestr
Podstawy - Teoria i praktyka II 30 ECTS
- Projekt muzyczny II
- Laboratorium II - Projektowanie dźwięku i muzyki
- Do wyboru I
- Projekt Praktyczny II
- Cyfrowe przetwarzanie sygnału – synteza dźwięku i efekty
- Studia dźwiękowe
W drugim semestrze pogłębisz swoją wiedzę z zakresu teorii i praktyki muzycznej. W module Sound Studies przeanalizujesz projekty dźwiękowe, koncepcje muzyczne i utwory oraz otrzymasz wprowadzenie do pracy naukowej. Poznasz podstawy cyfrowego przetwarzania sygnałów i wykorzystasz swoją wiedzę w pierwszych procedurach syntezy dźwięku. W drugim semestrze zrealizujesz również projekt praktyczny (np. ze studentami kierunku Media Audiowizualne i Interaktywne).
3. Semestr
Podstawy stosowane I 30 ECTS
- Kompozycja I - Muzyka elektroniczna
- Laboratorium III - Projektowanie dźwięku
- Studio II — montaż i miksowanie
- Projekt Praktyczny III
- Informatyka muzyczna
- Prawo mediów (muzyka i dźwięk)
W trzecim semestrze opracujesz własne kompozycje i przeanalizujesz aktualne prace. Zajmiesz się podstawami produkcji muzycznej i poznasz codzienne życie studyjne projektanta dźwięku, zaprojektujesz instrumenty muzyczne i interfejsy oparte na oprogramowaniu. Moduł Prawo mediów uczy również prawa autorskiego, prawa znaków towarowych i licencji.
4. Semestr
Podstawy stosowane II 30 ECTS
- Punktacja cyfrowa
- Studio III – Mastering i miksowanie
- Do wyboru II
- Projekt Praktyczny IV
- Agencja dźwiękowa
- Język LUB Fizjologia / Profilaktyka
W czwartym semestrze nauczysz się podstaw aranżowania i doskonalisz swoje umiejętności kompozytorskie. Również w planie: mastering, miksowanie dźwięku i postprodukcja w studiu.
5. Semestr
Staż lub Studia za granicą 30 ECTS
W piątym semestrze możesz odbyć staż w kraju lub za granicą lub studiować za granicą. Zakres odpowiada nakładowi pracy studenta wynoszącemu 750 godzin każdy i jest zaliczony na 30 punktów.
6. Semestr
Specjalizacja i praktyka I 30 ECTS
- Laboratorium IV – Dźwięk i przestrzeń
- Przyrządy, interfejsy i instalacje
- Elective III - Wydział Muzyki i Dźwięku
- Projekt Praktyczny IV
- Focus Project I – Interdyscyplinarny
- Strategie kreatywne i organizacja projektów
W szóstym semestrze decydujesz się na projekt z dziedziny technologii i sztuki muzycznej, produkcji muzycznej, projektowania dźwięku lub kompozycji i tym samym wybierasz swój indywidualny cel. Twój projekt fokusowy zostanie zrealizowany we współpracy z programami studiów BA Audiovisual and Interactive Media oraz BA Creative Industries Management. Nauczysz się opracowywać instrumenty i interfejsy oraz zagłębić się w techniki produkcji miksów audio 3D i systemów wielokanałowych. Bazując na tym skonsolidujesz swoją wiedzę w wybranym przez siebie module z dziedziny dźwięku: technologia muzyczna czy projektowanie dźwięku. Towarzyszące wykładom gościnnym i wycieczkom terenowym będą ważne bodźce z branży i możliwość czerpania z doświadczeń innych.
7. Semestr
Specjalizacja i praktyka II 30 ECTS
- Audio do gier / muzyka filmowa
- Elective IV - Wydział Muzyki i Dźwięku
- Focus Projekt II – Indywidualny
- Transfer kompetencji
- Praca licencjacka
Ponownie wybierasz projekt fokusowy, ale teraz realizujesz go samodzielnie jako indywidualny projekt. Możliwa jest dalsza specjalizacja w obszarach dźwięku z gier, muzyki filmowej i dramaturgii. Dodatkowo przekażesz swoją wiedzę na młodsze semestry: na samodzielnie prowadzonych kursach podstawowych będziesz ćwiczył swoje umiejętności dydaktyczne i pedagogiczne. Pod koniec semestru napiszesz pracę licencjacką.
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
Innowacyjny projekt audio się opłaca
Projektanci audio komponują muzykę różnych gatunków, tworzą cyfrowe projekty dźwiękowe i akustyczne efekty specjalne, realizują produkcje mowy i zarządzają nagraniami dźwiękowymi z zespołami i zespołami. Piszą piosenki, organizują własne aranżacje i opracowują cyfrowe instrumenty muzyczne i aplikacje. Projektanci audio pracują na zlecenie lub są zatrudnieni w różnych branżach.
BA Audio Design oferuje doskonałe możliwości kariery w branżach takich jak:
- Przemysł gramofonowy, wytwórnie, studia
- Agencje reklamowe, medialne i projektowe
- Firmy produkujące oprogramowanie audio
- Firmy producenckie, stacje telewizyjne i radiowe, wydawcy słuchowisk radiowych
- Producenci gier
Pracują m.in. jako:
- Projektanci dźwięku
- Producenci muzyczni
- Inżynierowie dźwięku
- Muzycy filmowi
- Kompozytorzy
- Deweloperzy oprogramowania
- Menedżerowie produktu