Bachelor In International Liberal Arts: Economics

International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University

Opis programu

Przeczytaj oficjalny opis

Bachelor In International Liberal Arts: Economics

International College of Liberal Arts - Yamanashi Gakuin University

Bachelor in International Liberal Arts: Economics

Mikroekonomia

Kurs podzielony jest na siedem części: (1) wprowadzenie; (2) jak działają rynki; (3) rynki i dobrobyt; (4) ekonomika sektora publicznego; (5) stanowcze zachowanie i organizacja przemysłu; (6) ekonomika rynków pracy; oraz (7) tematy do dalszych badań. Nasza nauka opiera się na następujących pojęciach i tematach: metoda naukowa i rola założeń w analizie ekonomicznej; zrozumienie, jakie są modele ekonomiczne i jak są wykorzystywane; analiza pozytywna a normatywna; siły rynkowe popytu i podaży; elastyczność i jej zastosowania; efektywność rynków; koszty podatków; handel międzynarodowy; różne rodzaje efektów zewnętrznych; pojęcie dóbr publicznych; projekt systemu podatkowego; koszty produkcji; doskonała konkurencja, konkurencja monopolistyczna, oligopol i monopol; rynki czynników produkcji; nierówność dochodów i ubóstwo; teoria wyboru konsumenta; i granice mikroekonomii.

Cele

Po zakończeniu tego kursu, udane uczniowie będą (i) nauczyli się podstawowych pojęć z zakresu mikroekonomii, (ii) zrozumieli, w jaki sposób te pojęcia odnoszą się do otaczającego ich świata i do własnego życia, oraz (iii) stworzyli podstawę, na której studiować głębsze obszary ekonomii.

Pośrednia mikroekonomia

Kurs podzielony jest na sześć części: (1) wprowadzenie i podgląd; (2) teoria konsumenta; (3) teoria producenta; (4) działanie rynków; (5) nieprawidłowości w funkcjonowaniu rynku oraz (6) asymetria informacji. Nasza nauka opiera się na następujących pojęciach i tematach: koncepcje wyboru, preferencji i użyteczności; popyt i ujawnione preferencje; nadwyżka konsumenta; czas i niepewność w kontekście ekonomicznym; technologia, maksymalizacja zysku i minimalizacja kosztów; dostawa i agregacja; oligopol i teoria gier; Równowaga walrasowska; koncepcja efektów zewnętrznych; dobra publiczne; niewielka liczba agentów i negocjacje Nasha; selekcja negatywna, pokusa nadużycia i model "szef-agent".

Cele kursu

Pod koniec tego kursu, udane uczniowie będą (i) nauczyli się pośrednich koncepcji z mikroekonomii, (ii) zrozumieli, jak te pojęcia odnoszą się do otaczającego ich świata i do ich własnego życia, oraz (iii) stworzyli dość wyrafinowaną podstawę z do studiowania innych dziedzin ekonomii.

Makroekonomia

Kurs podzielony jest na osiem części: (1) wprowadzenie; (2) jak działają rynki; (3) rynki i dobrobyt; (4) dane makroekonomiczne; (5) realna gospodarka w długim okresie; (6) pieniądze i ceny w długim okresie; (7) makroekonomia otwartych gospodarek; oraz (8) krótkotrwałe wahania koniunktury. Nasza nauka opiera się na następujących pojęciach i tematach: metoda naukowa i rola założeń w analizie ekonomicznej; analiza pozytywna a normatywna; modele ekonomiczne; schemat przepływu kołowego; granica możliwości produkcyjnych; mierzenie dochodów narodu, kosztów utrzymania i innych zmiennych makroekonomicznych; produkcja i wzrost; Rynki pracy; oszczędzanie, inwestycje i system finansowy; model IS-LM; model AS-AD; klasyczny cykl biznesowy; sztywność cen i płacy; krótkoterminowy kompromis między inflacją a bezrobociem; system monetarny i polityka pieniężna; Polityka fiskalna; bieżące kryzysy i debaty polityczne; polityka w otwartej gospodarce; i globalną nierównowagę.

Cele

Pod koniec tego kursu, udane uczniowie będą (i) nauczyli się podstawowych pojęć z makroekonomii, (ii) zrozumieli, w jaki sposób te pojęcia odnoszą się do otaczającego ich świata i do ich własnego życia, oraz (iii) stworzyli fundamentalną podstawę, z której do głębszego studiowania innych dziedzin ekonomii.

Japońska ekonomia

Kurs koncentruje się na historycznym rozwoju japońskiej gospodarki od przywrócenia Meiji do okresu po II wojnie światowej, dojrzewania, wzrostu i upadku "gospodarki bąbelkowej" do współczesności, gospodarki nowego typu poprzez analizy przypadków różnych branż i firm. W pierwszej połowie kursu każdy student przeanalizuje firmę i przedstawi streszczenia przypisanego czytania w kontekście tematów wyznaczonych przez instruktora. Tematy będą koncentrować się na czynnikach, które wpłynęły na rozwój japońskiej gospodarki w ciągu ostatnich 150 lat. W ostatniej połowie kursu każdy student wybierze własny temat, właściwy dla konkretnej firmy lub branży i okres czasu zgodnie z poradą i nadzorem instruktora oraz napisze raport badawczy (około 30 stron), konsultujący różne badania , artykuły w czasopismach, strony główne i inne media, a jeśli to konieczne, przeprowadzaj rzeczywiste wizyty i przeprowadzaj wywiady w firmie docelowej. Podsumowanie raportu z badań musi zostać przedstawione ustnie przed klasą pod koniec semestru. Wymagane będą również okazjonalne prezentacje work-in-process podczas semestru.

Cele

(1) znać główne wydarzenia, wpływy, ścieżkę wzrostu i granice japońskiego rozwoju gospodarczego od przywrócenia Meiji do teraźniejszości; (2) rozwijać własne poglądy na temat optymalnej drogi dla japońskiej gospodarki i biznesu w trzeciej dekadzie XXI wieku, biorąc pod uwagę czynniki sukcesu i porażki z różnych perspektyw; oraz (3) nauczyć się analizować firmy i branże z perspektywy historii, mocnych i słabych stron firmy, wyzwań związanych z rozwojem oraz siłami "globalizacji".

Handel międzynarodowy

Kurs podzielony jest na sześć części: (1) wprowadzenie; (2) przewaga komparatywna; (3) zwycięzcy i przegrani w handlu międzynarodowym; (4) znaczenie skali i zakresu; (5) globalizacja przedsiębiorstw w obrębie i pomiędzy branżami; oraz (6) offshoring i outsourcing. Nasza nauka opiera się na następujących pojęciach i tematach: bilans płatniczy; warunki handlu; bariery taryfowe i pozataryfowe; technologia i handel międzynarodowy; modele handlu międzynarodowego: merchantilizm, przewaga absolutna, przewaga komparatywna, teoria proporcji czynników, międzynarodowy cykl życia produktu, nowa teoria handlu i krajowa przewaga konkurencyjna; zyski z handlu i umów regionalnych; studia przypadków: Ameryka i Japonia; eksportujących w porównaniu z firmami nie eksportującymi; firmy międzynarodowe i organizacja firmy; offshoring; poziomy BIZ; pionowe FDI; złożona integracja; i internalizacja.

Cele

Pod koniec tego kursu, udane uczniowie będą (i) nauczyli się podstawowych pojęć z handlu międzynarodowego, (ii) zrozumieli, w jaki sposób te pojęcia odnoszą się do otaczającego ich świata i do własnego życia, oraz (iii) stworzyli fundamentalną podstawę od który dogłębniej studiuje inne dziedziny ekonomii.

Przedsiębiorczość

Przez cały czas trwania kursu studenci będą doświadczać "prawdziwego świata" przedsiębiorczości oczami i prawdziwymi historiami przedsiębiorców odnoszących sukcesy, szybko rozwijających się transgranicznych przedsięwzięć typu venture, którzy odwiedzą naszą klasę, aby opowiedzieć swoje prawdziwe życie. Studenci będą również narażeni na szeroki zakres teorii i ram koncepcyjnych oraz nauczą się praktycznych umiejętności poprzez analizę przypadków, z których wiele wciąż trwa. Grupy ("Firmy") studentów zostaną uformowane i wezmą udział w konkursie na biznesplan pod koniec semestru. Prezentacja zostanie oceniona przez "prawdziwych" przedsiębiorców i instruktora. W przypadku pojawienia się wyjątkowo atrakcyjnego planu, uczniowie mogą mieć możliwość wniesienia swojego marzenia do świata rzeczywistego poprzez własną sieć instruktorów.

Cele

Celem kursu jest poznanie teorii zarządzania przedsiębiorczością i poznanie prawdziwych historii przedsiębiorczości poprzez studia przypadków, wykłady gościnne prawdziwych, odnoszących sukcesy przedsiębiorców oraz konkurs grup biznesowych studentów, aby pielęgnować przyszłych przedsiębiorców, którzy również mają łatwo przekroczyć granice państwowe w ich przedsięwzięciach biznesowych związanych z Japonią w przyszłości.

Corporate Finance

Finansowanie przedsiębiorstw dotyczy dwóch odrębnych, ale pokrewnych działań: pozyskania kapitału finansowego i inwestycji w aktywa produkcyjne w celu generowania zysku ekonomicznego. Kurs rozpoczyna się od wprowadzenia do celów firmy z punktu widzenia akcjonariuszy i innych interesariuszy. Przez pierwsze kilka tygodni studenci poznają pojęcia wartości pieniądza w czasie, wartości bieżącej i przyszłej, wyceny akcji i obligacji, zdyskontowanych przepływów pieniężnych i wartości bieżącej netto. Reszta semestru koncentruje się na ryzyku i zwrocie oraz zarządzaniu ryzykiem, efektywnością rynku, kosztach kapitału, współczynnikach przeszkód i budżetowaniu kapitałowym, finansowaniu i teorii struktury kapitału, teorii agencji, polityki dywidend, ładu korporacyjnego, waluty obcej, sprawozdania finansowego analiza i rynek kontroli korporacyjnej.

Cele

Po pomyślnym ukończeniu kursu, studenci będą mogli: (i) wykazać znajomość podstawowych zagadnień dotyczących finansów korporacyjnych i narzędzi do podejmowania decyzji, (ii) obliczyć przyszłe i obecne wartości, (iii) obliczyć zdyskontowane przepływy pieniężne i netto wartość bieżąca, (iv) wyjaśnić związek między ryzykiem a zwrotem i zrozumieć jego znaczenie w kontekście podejmowania decyzji oraz (v) wiedzieć, jak korzystać z podstawowych technik w celu prostej analizy sprawozdań finansowych.

Wzrost gospodarczy: teorie i dowody

Kurs podzielony jest na pięć sekcji: (1) rozwój i niedorozwój; (2) kluczowe czynniki w procesie rozwoju; (3) utrwalanie niedorozwoju; (4) rola państwa w alokacji zasobów i zrównoważonym rozwoju; oraz (5) finansowanie rozwoju gospodarczego. Nasza nauka opiera się na następujących pojęciach i tematach: luka rozwojowa i pomiar ubóstwa; cechy niedorozwoju i zmiany strukturalne; rola instytucji w rozwoju gospodarczym; teorie wzrostu gospodarczego: dlaczego stopy wzrostu są różne w poszczególnych krajach; rola rolnictwa i nadwyżki siły roboczej na rzecz uprzemysłowienia; akumulacja kapitału, postęp techniczny i techniki produkcji; populacja i rozwój; alokacja zasobów w krajach rozwijających się i zrównoważony rozwój; ocena projektu, społeczna analiza kosztów i korzyści oraz płaca cienia; rozwój i środowisko; finansowanie rozwoju z zasobów krajowych; pomoc zagraniczna, pomoc, dług i rozwój.

Cele

Pod koniec tego kursu, udane uczniowie będą (i) nauczyli się podstawowych argumentów za tym, dlaczego niektóre gospodarki postępują, podczas gdy inni pozostają w tyle, (ii) rozumieją, w jaki sposób te pojęcia odnoszą się do otaczającego ich świata i do ich własnego życia, oraz ( iii) stworzyli podstawową podstawę, na której można głębiej studiować inne dziedziny ekonomii.

Historia myśli ekonomicznej

Ekonomia została zdefiniowana jako badanie, w jaki sposób społeczeństwo rozprowadza ograniczone zasoby, które mają alternatywne zastosowania. Pięć głównych pytań ekonomii brzmi: który system gospodarczy jest najlepszy? Jakie towary i usługi powinien wytwarzać społeczeństwo? Jak powinny być produkowane? Ile należy wyprodukować? I dla kogo powinny one być produkowane? Te pytania były obecne w społeczeństwach od naszych początków. Kiedy prześledzimy historię myśli ekonomicznej (HET) poprzez jej główne etapy: przedklasowe myślenie od filozofów moralnych Arystotelesa do katolickiej szkoły, feudalizmu, kapitalizmu handlowego, kapitalizmu wytwórczego, do kapitalizmu konsumenckiego, zwróćmy także uwagę na postępy w innych dziedzinach. perspektywy historii świata. Oto niektóre z głównych bohaterów naszych badań nad HET: William Petty, John Locke, Bernard Mandeville, David Hume, Francis Quesnay, Jacques Turgot, Adam Smith, Thomas Malthus, David Ricardo, JS Mill, Karl Marx, JM Keynes, Milton Friedman i wielu innych.

Cele

(i) Zapoznanie się z podstawowymi ideami największych osób uczestniczących w HET, (ii) stworzenie u studentów świadomości, że wiele teorii i koncepcji z dziedziny ekonomii i biznesu, które często są uważane za najnowsze osiągnięcia w dziedzinie w rzeczywistości są to zmiany świadomości ludzkiej kondycji, które były zrozumiane w niektórych przypadkach wiele setek lat wcześniej, oraz (iii) aby móc prześledzić rozwój podstawowych pojęć z dziedziny ekonomii, takich stóp procentowych, przyszłości skorygowanej o ryzyko przepływ pieniężny / wartość bieżąca oraz wartość ekonomiczna.

pieniądze

Kurs podzielony jest na pięć sekcji: Fundacje; Rynki finansowe; Bankowość; Pieniądz i gospodarka; i polityka pieniężna. Nasza nauka opiera się na następujących pojęciach: system finansowy; pieniądze i banki centralne; ceny aktywów i stopy procentowe; rynki walutowe; asymetryczne informacje w systemie finansowym; przemysł bankowy; działalność bankową; regulacja bankowa; podaż pieniądza i stopy procentowe; krótkoterminowe wahania koniunktury; fluktuacje gospodarcze, polityka pieniężna i system finansowy; inflacja i deflacja; polityka na rzecz stabilności gospodarczej; instytucje i strategie monetarne; polityka pieniężna i kursy walut; i kryzysy finansowe.

Cele

Po zakończeniu tego kursu, udane uczniowie będą (i) nauczyli się podstawowych pojęć związanych z pieniędzmi, bankowością, innymi instytucjami finansowymi i rynkami finansowymi, (ii) zrozumieli, w jaki sposób te pojęcia odnoszą się do otaczającego ich świata i do ich własnego życia, oraz (iii) stworzyli podstawową podstawę, na której można głębiej studiować inne dziedziny ekonomii i makro finansów.

Japońska ekonomia

Kurs koncentruje się na historycznym rozwoju japońskiej gospodarki od przywrócenia Meiji do okresu po II wojnie światowej, dojrzewania, wzrostu i upadku gospodarki bąbelkowej do współczesności, gospodarki nowego typu poprzez analizy przypadków różnych branż i firm. W pierwszej połowie kursu każdy student przeanalizuje firmę i przedstawi streszczenia przypisanego czytania w kontekście tematów wyznaczonych przez instruktora. Tematy będą koncentrować się na czynnikach, które wpłynęły na rozwój japońskiej gospodarki w ciągu ostatnich 150 lat. W ostatniej połowie kursu każdy student wybierze własny temat, właściwy dla konkretnej firmy lub branży i okres czasu zgodnie z poradą i nadzorem instruktora oraz napisze raport badawczy (około 30 stron), konsultujący różne badania , artykuły w czasopismach, strony główne i inne media, a jeśli to konieczne, przeprowadzaj rzeczywiste wizyty i przeprowadzaj wywiady w firmie docelowej. Podsumowanie raportu z badań musi zostać przedstawione ustnie przed klasą pod koniec semestru. Wymagane będą również okazjonalne prezentacje work-in-process podczas semestru.

Cele

(1) znać główne wydarzenia, wpływy, ścieżkę wzrostu i granice japońskiego rozwoju gospodarczego od przywrócenia Meiji do teraźniejszości; (2) rozwijać własne poglądy na temat optymalnej drogi dla japońskiej gospodarki i biznesu w trzeciej dekadzie XXI wieku, biorąc pod uwagę czynniki sukcesu i porażki z różnych perspektyw; oraz (3) nauczyć się analizować firmy i branże z perspektywy historii, mocnych i słabych stron firmy, wyzwań związanych z rozwojem oraz siłami "globalizacji".

Konkurencyjna strategia

W trakcie semestru studenci zapoznają się z ponad 300 koncepcjami i teoriami związanymi ze strategią firmy. Podjęta zostanie próba zintegrowania tego, czego studenci uczą się w tym kursie z tym, czego nauczyli się na innych kursach z zakresu ekonomii i innych obszarów programu nauczania, które nie są oczywiście związane ze światem biznesu i ekonomii. Często po wprowadzeniu studentów w koncepcję lub teorię będą musieli wyjaśnić, w jaki sposób ma ona zastosowanie, lub w niektórych przypadkach wyjaśnić, dlaczego nie ma ona zastosowania, w kontekście japońskich firm. Strukturalną strukturą naszego badania będzie proces planowania strategicznego (SPP), szeroko nauczany i praktykowany model służący do formułowania i wdrażania strategii. Główne elementy SPP to: (1) misja i cele, (2) analiza SWOT, (3) trzy poziomy strategii: korporacyjna, biznesowa i funkcjonalna, (4) struktura organizacyjna, (5) systemy kontroli, ( 6) dopasowanie strategii do struktury i kontroli oraz (7) zarządzanie strategiczną zmianą.

Cele

Studenci będą mogli stosować fakty, pojęcia i teorie z zakresu zarządzania strategicznego, aby analizować i proponować rozwiązania różnych strategicznych wyzwań i dylematów, przed którymi stoją menedżerowie w rzeczywistym świecie biznesu, i odkrywać, kiedy pojęcia i teorie nie mają zastosowania, lub może mieć wyjątkowe zastosowanie na rynku japońskim.

Seminarium (ekonomia)

Rolą seminarium jest wsparcie pomyślnego ukończenia Graduation Research Project (GRP), wymogu ukończenia studiów dla wszystkich studentów. Podczas tego seminarium przyjrzymy się tematowi, który każdy uczeń wybrał dla programu Writing-Across-curriculum (WAC), na którym oparty jest GRP, poprzez pryzmat teorii, paradygmatów i koncepcji z dziedziny ekonomii. Studenci będą na zmianę prezentować swoje badania na różnych etapach ich opracowywania. Ich rówieśnicy, pod nadzorem instruktora seminarium, omawiają i krytykują każdą prezentację, aby dać prezenterom możliwość udoskonalenia własnej pracy. Dzięki takim interakcjom rówieśnicy będą uczyć się, jak unikać problemów z własnymi projektami.

Cele

Po zakończeniu tego kursu studenci będą: (i) przeanalizowali ważne światowe zagadnienie z perspektywy ekonomisty, (ii) przeprowadzili na wysokim poziomie biegłości własny projekt badawczy, oraz (iii) napisali wysokiej jakości tezę ukończenia studiów na wybranym przez siebie obszarze.

Instruktorzy:

  • Michael Lacktorin, Dean

Ta szkoła oferuje programy z:
  • Język angielski


Ostatnia aktualizacja January 17, 2018
Czas trwania i cena
Ten kurs jest Na kampusie
Start Date
Data rozpoczęcia
Kwiec. 2019
Duration
Czas trwania
W pełnym wymiarze godzin
Locations
Japonia - Kofu, Yamanashi Prefecture
Data rozpoczęcia : Kwiec. 2019
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą
Dates
Kwiec. 2019
Japonia - Kofu, Yamanashi Prefecture
Termin nadsyłania zgłoszeń Skontaktuj się ze szkołą
Data zakończenia Skontaktuj się ze szkołą