Bachelor of Health Education (Honours) (dwuletnie studia stacjonarne)

Informacje ogólne

Opis programu

Preambuła

Coraz częstsze występowanie chorób przewlekłych i złożonych stawia coraz większe wymagania szpitalom i powoduje wzrost kosztów opieki zdrowotnej. Aby rozwiązać ten problem, większość krajów zachodnich przyjęła systemy podstawowej opieki zdrowotnej. Opierając się na ich doświadczeniach, podstawowa opieka zdrowotna obniża całkowity koszt opieki zdrowotnej dla społeczeństwa, budując zdrowszą populację, decentralizując zasoby opieki zdrowotnej i umożliwiając jednostkom zarządzanie i poprawę własnego zdrowia.

Podstawowy system opieki zdrowotnej jest najbardziej ekonomicznie wykonalnym i najskuteczniejszym podejściem do zapewnienia opieki zdrowotnej ludności z coraz bardziej złożonymi i przewlekłymi chorobami. Podstawą takiego systemu jest edukacja, zarówno dla jednostek, jak i społeczności. Specjalistami w naszej społeczności, którzy są w stanie zapewnić taką edukację dokładnie tam, gdzie jest ona potrzebna, są nauczyciele, pracownicy socjalni i pielęgniarki. Zatem szkolenie nauczycieli, szkolnych pracowników socjalnych, pielęgniarek i obiecujących edukatorów zdrowotnych w celu zapewnienia edukacji zdrowotnej jest kluczowe dla ustanowienia i rozwoju skutecznego systemu opieki zdrowotnej w Hongkongu.

Cele programu

Jest to program ukończenia studiów, który opiera się na podstawach wcześniejszego uczenia się, które studenci zdobyli w swoich studiach certyfikacyjnych / dyplomowych. Program ma na celu przygotowanie pielęgniarek jako trenerów i umiejętności wiedzy do prowadzenia edukacji zdrowotnej dla pacjentów / pacjentów w szpitalach i społecznościach. Program ma również na celu przygotowanie nauczycieli szkolnych i szkolnych pracowników socjalnych do ścisłej współpracy z uczniami w zakresie zapewniania podstawowej edukacji zdrowotnej i zachowań w celu przeciwstawienia się różnym atrakcjom lub zachowaniom zagrażającym zdrowiu. Program obiecuje przygotować edukatorów zdrowia do skutecznej edukacji zdrowotnej w różnych warunkach.

Po zakończeniu programu absolwenci powinni być w stanie:

  • Zintegruj wiedzę, teorię i praktykę w zapewnianiu edukacji zdrowotnej w różnych programach dla trenerów w szkołach i placówkach opieki zdrowotnej dla różnych klientów, w tym dzieci w wieku szkolnym, młodzieży, dorosłych i pacjentów w społeczności;
  • Wdrożenie praktyki edukacji zdrowotnej opartej na dowodach;
  • Diagnozuj problemy edukacji zdrowotnej, planuj strategie edukacji zdrowotnej, wdrażaj plany edukacji zdrowotnej z pacjentami; motywować pacjentów do przestrzegania edukacji zdrowotnej i oceniać wyniki;
  • Oceń współczesne problemy zdrowotne w opiece zdrowotnej; i
  • Dostrzegaj i dostosowuj się do zmian w dziedzinie opieki zdrowotnej w globalnym społeczeństwie oraz u klientów przez cały cykl życia. Absolwenci powinni być w stanie myśleć w innowacyjny, kreatywny sposób, aby zoptymalizować zdrowie w społeczeństwie obywatelskim.

Struktura programu

Ten program doładowania wymaga od studentów ukończenia 20 kursów (każdy reprezentujący 3 punkty kredytowe, w sumie 60 punktów kredytowych). Kursy będą obejmować podstawowe kursy akademickie, akademickie przedmioty do wyboru, projekt z wyróżnieniem oraz praktykę edukacji zdrowotnej w określonej dystrybucji.

Kursy podstawowe (24 punkty kredytowe)

  • Fundacja Edukacji Zdrowotnej
  • Wprowadzenie do zdrowia pierwotnego
  • Poradnictwo zdrowotne
  • Metody badawcze
  • Edukacja w zakresie zdrowia psychicznego
  • Edukacja w zakresie kontroli zakażeń
  • Zdrowie, kultura i społeczeństwo
  • Statystyka zdrowia

Fakultety akademickie (wybierz 8 fakultetów o łącznej wartości 24 punktów kredytowych)

  • Edukacja i zapobieganie narkotykom
  • Zachowanie zdrowotne: teoria i planowanie programu
  • Podstawy tradycyjnej medycyny chińskiej
  • Odżywianie integracyjne
  • Zdrowie seksualne i seksualność człowieka
  • Edukacja przeciwbólowa
  • Edukacja w zakresie bezpieczeństwa żywności
  • Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży
  • Współczesne problemy zdrowia w szkole
  • Edukacja sprawności fizycznej
  • Uważność
  • Mediacja rówieśnicza
  • Dieta w zdrowiu i chorobie
  • Rozwój aplikacji mobilnych dla edukacji zdrowotnej
  • Edukacja zdrowotna w sytuacjach kryzysowych
  • Rehabilitacja i edukacja osób starszych
  • Aromaterapia w życiu codziennym
  • Terapeutyczne wykorzystanie muzyki w służbie zdrowia
  • Międzykulturowe eksperymentalne uczenie się w dziedzinie edukacji zdrowotnej i nauk o sporcie

Honours Project (6 punktów kredytowych)

  • Kurs ma na celu ułatwienie rozwoju umiejętności uczniów i zapewnienie studentom doświadczenia w prowadzeniu badań. Od studentów oczekuje się pracy w grupach pod nadzorem ich opiekunów. Studenci będą zobowiązani do przesyłania raportów z postępu prac, uczestnictwa w seminariach i prezentacji wyników badań w formie ustnej i pisemnej.

Praktyka edukacji zdrowotnej (6 punktów kredytowych)

  • Ten kurs ma dać studentom szansę na rozwinięcie wiedzy i umiejętności w zakresie ich szczególnych zainteresowań. Studenci zaprojektują i wdrożą programy edukacji zdrowotnej w wybranych ustawieniach. Będą pracować w grupach pod nadzorem organów nadzoru. Będą uczestniczyć w seminariach i prezentować swoje programy edukacji zdrowotnej w formie ustnej i pisemnej.

Curriculum Framework

Kursy podstawowe 8 kursów, w sumie 24 punktów kredytowych
Electives Academic 8 kursów, w sumie 24 punktów kredytowych
Honors Project 6 punktów kredytowych, co odpowiada 2 kursom
Praktyka edukacji zdrowotnej 6 punktów kredytowych, co odpowiada 2 kursom
Całkowity: 60 punktów kredytowych

Dodatkowe kursy obowiązkowe (kursy pomostowe)

Potencjalni i początkujący studenci ze stopniami stowarzyszonymi lub dyplomami wyższymi w zakresie zdrowia lub badań związanych ze zdrowiem mogą być zobowiązani do podjęcia trzech dodatkowych przygotowawczych kursów obowiązkowych (ACC), a mianowicie (i) etyki HealthCare; (ii) służba zdrowia w Hongkongu; oraz (iii) Human Biology, aby pomóc im w spełnieniu warunków wstępnych do przystąpienia do programu. Studenci zobowiązani do przystąpienia do ACC będą musieli wypełnić łącznie 69 punktów kredytowych, aby spełnić wymóg ukończenia programu (tj. 60 punktów kredytowych za program i 9 punktów kredytowych za ACC).

Czas trwania i tryb nauki

Program można ukończyć za dwa lata w pełnym wymiarze godzin. Zajęcia w ramach programu odbędą się w godzinach od 8:30 do 21:20 w poniedziałki i soboty z możliwym planowaniem połączonych zajęć dla programów / kursów różnych trybów nauki.

Medium instrukcji

Medium do nauki jest angielski. Chiński / Putonghua będzie używany jako środek do nauczania niektórych kursów, stosownie do przypadku.

Transfer kredytowy

Kandydaci, którzy pomyślnie ukończyli odpowiednie programy rozwoju zawodowego oferowane przez uniwersytet, otrzymają polecenie przelewu z odpowiednich kursów w programie na zasadzie indywidualnej.

Uznanie akademickie i perspektywy kariery

Absolwenci tego programu otrzymają tytuł Bachelor of Health Education (Honours). Ten stopień doładowania nie pozwoli absolwentowi zostać praktykującą pielęgniarką, zarejestrowanym nauczycielem lub pracownikiem socjalnym w Hongkongu. Jednak absolwenci programu będą mieli szerokie możliwości zatrudnienia i będą mogli konkurować o wysokie stanowiska. Zostaną zakwalifikowani do pracy w charakterze oficerów promocji zdrowia w ośrodkach dla osób starszych, wychowawców zdrowia w społeczności, koordynatorów ds. Dobrego samopoczucia w oddziałach / klinikach ambulatoryjnych itd.

Absolwenci mogą również chcieć kontynuować studia w pielęgniarstwie, sporcie, zdrowiu publicznym, edukacji, terapii, pracy socjalnej lub innych pokrewnych dyscyplinach oferowanych przez lokalne uniwersytety. W EdUHK będą mieli możliwość podjęcia studiów podyplomowych w ramach różnych programów magisterskich. Uniwersytet oferuje również program doktora edukacji i program studiów doktoranckich w odpowiednich specjalnościach.

Wymagania wstępne

Aby kwalifikować się do przyjęcia, wnioskodawcy powinni:

  • Uzyskać wyższy dyplom w dziedzinie zdrowia / dyscyplin związanych ze zdrowiem lub równoważny; lub
  • Służyć nauczycielom w przedszkolach, szkołach podstawowych, średnich i specjalnych; lub zarejestrowani pracownicy socjalni; lub
  • Uzyskać certyfikat w zakresie edukacji lub certyfikat dla nauczycieli ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dyplom lub dyplom ukończenia studiów podyplomowych w dziedzinie edukacji lub stopień lub dyplom w pracy socjalnej lub równoważny; i
  • Biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.
Ostatnia aktualizacja May 2020

Informacje o uczelni

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... Czytaj więcej

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. Pokaż mniej