Ogólne informacje o programie:
- Nauczanie języków: arabski
- Godziny kredytowe: 132
- Czas trwania studiów: 4 lata
Opis programu
Program ten koncentruje się na fundamentach archeologii i jej znaczenie w badaniach nad historią regionu i starożytnych cywilizacji. Oferowane kursy transakcji z działu rozwoju i wyjaśnienia zasad archeologii i jej znaczenie w badaniach nad historią regionu i starożytnych cywilizacji poprzez materialne szczątki. Studenci uczą się identyfikować starożytne cywilizacje w regionie, cechy ich pozostałości archeologicznych, a sposób te szczątki datowane są, analizowane i badane. Członkowie Wydziału działu prowadzenia wykopów i projekty terenowe w archeologicznych, które zwykle prowadzonych we współpracy z zagranicznymi uczelniami i instytucjami.
Studia licencjackie Wymagania dotyczące programów nauczania w języku arabskim
- Obowiązkowe Wymagania: (12 Kr Hr.) W następujący sposób.

Wszyscy nowi uczniowie powinni przystąpić do egzaminu na poziomie języka arabskiego, języka angielskiego i obsługi komputera. Studenci, którzy nie udało się żadnej z tych egzaminów są zobowiązane do podjęcia następujący dodatkowy warunek wstępny kurs (099):

- Przedmioty do wyboru (15 Kr. WP.)
Następujące kursy są brane z kursów usług spoza Wydziału Archeologii i Antropologii:

Program
Studenci otrzymują dyplom licencjata archeologii po zakończeniu następujących kursów: (.. 27 Kr HR) A. Wymagania University
- Obowiązkowe kursy (12 Kr. WP.)
- Przedmioty do wyboru (15 Kr. WP.)
Wymagania B. Wydział (21 Kr. WP.)

Wymagania C. Department (84 Kr. WP.)
Oczywiście Symbol & No. | Tytuł kursu | Opis przedmiotu |
Arch 101 | Wprowadzenie do archeologii | Kurs ten stanowi wprowadzenie do teorii, metod i celów archeologii, oprócz stosunku do historii archeologii, sztuki, nauki i innych dyscyplin. W trakcie tego kursu studenci zbadać archeologię i etyki zawodowej; archeologia jako interes publiczny; i organizacje prawne archeologii. |
Arch 102 | Początki cywilizacji | Kurs ten przedstawia porównanie początków cywilizacji i instytucji w starych i nowych światów, w tym pierwszym państwie zorganizowana społeczeństw Mezopotamii, Egiptu, Bliskiego Wschodu, doliny Indusu, Chin, Egejskie, Mezoameryki i Peru. |
Arch 106 | Teoria Archeologiczne i interpretacja | Ten kurs jest przeznaczony do zaoferowania szeroko zakrojonego wprowadzenie do historii myśli archeologicznej, a także możliwość poznania dogłębnych niektórych współczesnych zagadnień w teorii archeologicznych. To będzie ustawiony w ramach 20. wieku paradygmatów archeologicznych, mianowicie historii kultury, procesualnej ( „nowy”), archeologii i post-procesualnej ( „interpretacyjnego”) Archeologia |
Arch 110 | Wprowadzenie do prehistorii | Kurs ten ma na celu przedstawienie wprowadzenie do prehistorii świata począwszy od paleolitu poprzez Chalcolithic epok (1000000 -3500 pne) na Bliskim Wschodzie. Omawia archeologicznych podziały czasowe, ludzi, pozostałości archeologicznych, z uwzględnieniem cech charakterystycznych każdej epoce jako miejsca lokalizacji i rozrachunku wzorów, Architektura, praktyk rytualnych i branż, w tym kamienia (Flint, bazalt i inne), kości i innych. |
Arch 111 | Sztuka prehistoryczna | Kurs obejmuje studiowanie ludzkiego starożytną sztukę od samego początku w górnego paleolitu w Europie. Kurs bada wykopanego Przedmioty sztuki datowane na onego w paleolitu, neolitu i chalcolithic okresy odkryte w miejscach rozłożona starożytnego Bliskiego Wschodu. Kurs obejmuje materiały produkcyjne, rodzaje obiektów oraz elementów dekoracyjnych na nich |
Arch 114 | Wprowadzenie do Muzealnictwa | Wprowadzenie do Muzealnictwa |
Arch 125 | Wprowadzenie do archeologii klasycznej | Kurs studia historyczne, polityczne, społeczne i ekonomiczne aspekty cywilizacji greckiej i rzymskiej. Oczywiście nacisk na pozostałościach tych cywilizacji, zarówno w Europie Zachodniej i Wschodniej świata oraz ich rozwoju i rozprzestrzeniania się w regionie Morza Śródziemnego. |
Arch 126 | archeologia bizantyjski | archeologia bizantyjski |
Arch135 | Islamic Art and Architecture | Kurs obejmuje genezę i ewolucję sztuki islamskiej i architektury, jej cech i zalet, badania modeli architektonicznych elementów, kopuły, minarety, minbars i motywów islamskich, takich jak obrazy olejne, mozaiki, rękopisów i islamskich szkół malarstwa, z nacisk na architekturze religijnej, cywilnych i wojskowych, meczety, pałace i teorii orientalistów w dziedzinie islamskiej architektury i sztuki. |
Arch 136 | Islamski Numizmatyka | To oczywiście odnosi się do islamskich monet począwszy od pierwszych etapów obiegu arabskiego państwa islamskiego od etapu wstępnego lokalizacyjnego aż zaawansowanych stadiach rozwoju monet islamskich. Kurs koncentruje się na monetach islamskich z wielu państw islamskich i epok |
Łuk 140 | Wprowadzenie do Wniosku Nauk w archeologii | Kurs przedstawia relację między archeologii i nauk stosowanych i przegląd stosowania teorii fizycznych, chemicznych, biologicznych i geologicznych i metod lokalizowania, randki i studiowania stanowisk archeologicznych i pozostaje. |
Arch 141 | Metale archeologicznych, ceramicznych i szklanych | Kurs koncentruje się na badaniu starożytnych technik produkcji i obróbki metali. Kurs obejmuje starożytnych zabytków hutniczych, w tym ich wykopu i interpretacji, geologii hutniczych surowców i starożytnego wytopu i procesów metalurgicznych. Kurs dostarcza również badanie surowców starożytnej ceramiki i szkła i procesów produkcyjnych oraz ich rozwoju w czasie. Kurs ma na celu provenancing tych materiałów i odkrywając swoje technologie produkcyjne. Wizyta w kopalni miedzi Fenan w południowej Jordanii jest włączone. |
Arch 215 | Epoki brązu i żelaza w Jordanii | Kurs dostarcza wstępne informacje o brązu i epoki żelaza w Jordanii. Bada chronologię i materiał archeologicznych każdego okresu / sub-okresu. Kurs zawiera także omówienie niektórych z miast-państw z epoki brązu i żelaza, zwłaszcza królestwach Ammonitów, Moabitów i Edomitów z epoki żelaza. |
Arch 220 | Nabataean Kultura | Kurs bada różne aspekty kultury arabskiej, w tym Nabataean nabataean osiedli, architektury i sztuki. |
Arch 231 | Islamski Archeologia w Maroku i al-Andalus | Ten kurs będzie koncentrować się na architektury islamu w Maroku i Al-Andalus, takich jak meczety, szkoły, kapliczki, kopuły, fontanny wody i elementów dekoracyjnych i wpływów artystycznych i architektonicznych wymieniane między światem islamu wschodniej i zachodniej. |
Arch 240 | Rekonstrukcja Past Technologies | Kurs wprowadza studentów do surowców i technik produkcyjnych wykorzystywanych przez starożytnego człowieka produkować swoje narzędzia i materiały. Kurs analizuje czynniki leżące u podstaw wyboru i manipulacji surowca przez starożytnych człowieka do produkcji swoich materiałów i narzędzi, w tym kamienie, ceramika, metale i szkło. Koncentruje się ona na rozwoju technik produkcji tych materiałów poprzez okresów archeologicznych |
Arch 301 | Pole archeologii | Kurs ten zapewnia szkolenie praktyczne dla studentów na temat metod i technik stosowanych w geodezji i kopania stanowisk archeologicznych, dokumentacji i materiałów stron in situ ochrony materiałów archeologicznych, pakowania, przenoszenia i transportu. |
Arch 311 | lithic Tools | Kurs zbada lithic narzędzi, ich technologii, technik wytwarzania i morfologii, od epoki paleolitu do epoki historycznej. Kurs może obejmować praktyczne szkolenie w zakresie produkcji i wykorzystania narzędzi krzemiennych. |
Arch 312 | starożytnej ceramiki | Studenci zapoznają się z technikami wytwarzania ceramiki, od neolitu do okresu hellenistycznego. Oczywiście będzie badać naczyń garncarskich w zależności od ich kształtu, chronologii i elementów dekoracyjnych. Praktyczna praca na produkcji i stosowania zostaną uwzględnione w toku |
Arch 315 | Archeologii Egiptu i Mezopotamii | Kurs studiuje archeologię Mezopotamii od prehistorii aż do Aleksandra Wielkiego inwazji i archeologii egipskiej od czasu ustanowienia dynastycznych się do okresów klasycznej. Nacisk zostanie położony na głównym archeologicznych odnajduje ich specjalnie architekturę i sztukę. |
Arch 321 | Systemy nawadniania i rolnictwa w klasycznych okresów | Przebieg bada Nawadnianie i rolniczych w okresach klasyczny, wraz z systemów wodociągowych takie jak kanały, cystern, zapór i basenach. Będzie zajmować się również z produkcji rolnej, ekonomicznych i rolniczych warunkach każdej kulturze. |
Arch 325 | Klasyczne sztuki i architektury | Badania kurs różne aspekty sztuki klasycznej i architektury, które wynikają z różnych kultur: minojskiej, mykeńskiej, Etrusków i fenickich. Bada także kultur Wschodu, takich jak kultura Palmyraean tym jego różnych sztuk, z koncentracją na pochodzenie tych sztuk w różnych jego stadiach rozwoju. |
Arch 335 | Islamski archeologia w Bilad esh-Sham | Kurs obejmuje naukę Jordanii i Palestyny cywilizacji, podczas różnych epok islamskich, w tym Umajjadów, Abbasydów, Fatymidów, Ayyubid, Mameluków i osmańskiego „Badanie to obejmuje modele pomników religijnych, cywilnych i wojskowych, takich jak Kopuła na Skale Al-Aksa, pałace Umajjadów, islamskie zamki w Ajloun, Karak, Shobak, a Akaba |
Arch 340 | Analiza naukowa Materiałów Archeologicznych | Kurs zapoznaje studenta z szeregu ważnych technik analitycznych i sposoby użyteczne w badaniach archeologicznych materiałów organicznych i nieorganicznych. Zapewnia teoretyczne wprowadzenie tych metod, jak również praktyczne szkolenie w zakresie wyboru metod. Potencjały i ograniczenia metod są omawiane przez konkretnych case studies. |
Arch 342 | Metody pomiarów archeologii | Kurs obejmuje stosowanie zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych metod i technik stosowanych do odkryć archeologicznych i materiałów. Ogólne zasady i zastosowanie teledetekcji, fotografii lotniczej, geofizycznych i poszukiwawczych technik termicznych są omawiane w tym kursie. |
Arch 424 | archeologii klasycznej w Bilad esh-Sham | Kurs bada kultury klasycznej w Jordanii, od hellenistycznego okresu do IV wieku naszej ery. Kurs obejmować intensywną analizę rozprzestrzeniania się cywilizacji hellenistycznych i rzymskich na Wschodzie, zwłaszcza w Jordanii, obejmuje badanie osiedli, plan miasta, sztuki, architektury. |
Arch 425 | Klasyczny ceramiki | Studenci zapoznają się z opisem ceramiki hellenistycznych i rzymskich okresów w ogóle, a te, które rozprzestrzenia się w hellenistycznej, rzymskiej, bizantyjskiej i we wschodniej części świata. Oczywiście będzie badać lokalne i importowane naczynia garncarskie w zależności od ich rodzaju, chronologii i elementów dekoracyjnych, oprócz centrów produkcyjnych. |
Arch 431 | Islamski Archeologia w Egipcie i na Półwyspie Arabskim | Kurs obejmuje naukę islamskich zabytków architektury i sztuki na Półwyspie Arabskim, Jemen i krajów Zatoki Perskiej od czasu budowy meczetu Proroka - pokój z rozwojem him- i późniejszych od strony architektonicznej, co zajmuje oczywiście z badania architektury i sztuki islamu w Egipcie, zwłaszcza w ostatnich okresach, takich jak Ayyubid, Mameluków i tureckiej, takich jak bramy, szkół, khankahs, meczety i szpitale (Bimarstans) pod względem architektury i rozkładu przestrzennego w mieście Kair. |
Arch 435 | Islamski ceramiki | Kurs obejmuje naukę przemysłu i techniki ceramiki islamskich w okresach islamskich, takich jak Umajjadów, Abbasydów, ceramiki szkliwionej i metaliczny połysk wyrobów, a ponadto w codziennym użytkowaniu islamskich ceramiki i wzorów zdobienia go i jego ewolucję przez późniejszy okresy islamskie, w tym Fatymidów Seldżuków, Ayyubid, Mameluków i osmańskich razy. |
Arch 440 | Randki Metody i chronologii | Kurs obejmuje szereg technik stosowanych przez archeologów przyjaźń archeologicznych i materiałów. Ogólne zasady i zastosowania datowanie względne jak i typologicznych stratygrafii sekwencji i bezwzględnych metod datowania na podstawie radioaktywności takich jak radiowęglowych Thermo luminescencji, seria uranu itp zostały omówione w tym kursie |
Arch 455 | Starożytne pisma w Bilad esh- i Półwysep Arabski | Kurs obejmuje ewolucję pisma arabsko-islamski poprzez określenie form i typów (kufi, naskhi, thuluth i Riq'ah), które objęło fasadach budynków islamskich, takich jak tekstów założycielskich i innych elementów dekoracyjnych, wraz z uwzględnieniem archeologicznych materiały i dekoracyjne pisma z jego znaczenie z historycznego i archeologicznego punktu widzenia poprzez analizę wybranych próbek pisma arabsko-islamskiej. |
Arch 460 | Archeologicznych teksty literackie w języku angielskim | Czytanie wybranych tekstów akredytowanych odniesień anglojęzycznych i artykułów, podsumować jego zawartość i mierzyć zdolność studenta do rozumienia tekstu, a następnie przełożyć je na język arabski, oprócz pisania prac pracujących w języku angielskim na różne tematy w dziedzinie archeologii. |