Licencjat z projektowania i technologii mody
IFA Paris
Klucz informacyjny
Wybierz lokalizację
Lokalizacja kampusu
Paris, Francja
Języki
Język angielski, Francuski
Forma badania
Nauka na odległość, W kampusie
Czas trwania
3 - 3 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 8400 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* Opłata za zgłoszenie 150 EUR - 5800 EUR za program online
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
IFA Paris Licencjat certyfikowany przez FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Czas trwania: 3-letni program w języku angielskim
- Kampusy: Paryż, Szanghaj, Stambuł
- Format: Elastyczny
- Punkty ECTS: 180
- Opłata za zgłoszenie: 150 €
- Czesne / rok: 8400 € w Paryżu, 85 000 w Szanghaju, 7400 € w Stambule
- Ograniczone do: 25 uczniów w klasie
„Ten program jest kompletny, intensywny i ekscytujący”
Wstęp
Bachelor in Fashion Design & Technology to program sygnowany przez IFA Paris. Łączy francuskie dziedzictwo mody z najnowszymi zmianami technologicznymi i perspektywą międzynarodową, aby sprostać obecnym wymaganiom branży modowej.
Innowacyjne metody nauczania łączące tradycyjne wykłady, warsztaty praktyczne, badania osobiste, eksperymenty, prezentacje peer-to-peer i różne wizyty, prowadzą studentów do stania się kreatywnymi i pragmatycznymi, ciekawymi i analitycznymi, pomysłowymi i doskonałymi technikami oraz przygotowują ich do możliwości międzynarodowej kariery . Podejście „jeden do jednego” pozwala im rozwijać własny kreatywny świat, jednocześnie dostosowując się do różnych stylów, typów marek i segmentów rynku.
Ten bardzo kompletny, intensywny, różnorodny i ekscytujący program szkoli miłośników mody do pracy projektanta mody. Jednak doskonała znajomość produktów modowych i procesu twórczego, jaki zapewnia, pozwala uczestnikom osiągnąć również stanowiska takie jak stylista, wzornik, kierownik produkcji, niezależny projektant, a nawet dyrektor kolekcji, dyrektor artystyczny lub merchandiser po ukończeniu przez mistrza IFA Paris sztuki we współczesnym projektowaniu mody.
Rekrutacja
Program
Struktura kursu
Kurs organizowany jest w 3 pracowniach, każde trwa 30 tygodni akademickich. Każde atelier obejmuje określone pogrupowania modułów ustrukturyzowane wokół różnych tematów.
3 Ateliers odpowiadają trzem poziomom określonym w Ramach Szkolnictwa Wyższego. Kurs jest skonstruowany zgodnie z zasadami Konwencji Bolońskiej i zapewnia uczestnikom, po ukończeniu, łącznie 180 ECTS (60 ECTS na Atelier lub rok).
Podstawowym uzasadnieniem tej konstrukcji kursu jest umożliwienie uczniom zanurzenia się w środowisku, które naśladuje ich warunki pracy w studiu mody. Strategia oceniania wykorzystuje idealną równowagę między ocenianiem podsumowującym i formatywnym, aby poprawić umiejętności nie tylko w podstawowych dyscyplinach, ale także w planowaniu projektów i zarządzaniu czasem. Projekty są prowadzone równolegle między wszystkimi modułami w celu poprawy umiejętności transferowalnych uczniów, umożliwiając im łączenie umiejętności i kompetencji z różnych dziedzin.
Pierwsze Atelier: Odkrycie
Pierwsza pracownia prowadzona jest jako pierwszy rok studiów licencjackich. W ramach Programów Szkolnictwa Wyższego, pierwsze Atelier jest odpowiednikiem HE Level 4. Studenci śledzą podstawowe moduły, aby odkryć świat mody. Zdobędą podstawowe umiejętności w zakresie projektowania, konstrukcji, mody cyfrowej i historii mody, aby stworzyć pedagogiczną podstawę swojej krzywej uczenia się.
Projektowanie mody 1
W pierwszej części tego grupowania modułów uczniowie odkryją podstawowe umiejętności projektowania mody:
- Jak szkicować figurki kobiet i mężczyzn oraz rysunki techniczne poszczególnych rodzajów garderoby Jak używać kolorów i tworzyć palety kolorystyczne dostosowane do mody;
- Jak zaprojektować nadruki i zintegrować je z kolekcją odzieży Jak rozwinąć kreatywną metodologię badań i zwiększyć ich ciekawość i kreatywność;
- Jak wyrazić swoje inspiracje i pomysły poprzez moodboardy, ilustracje, stylizacje i kompletne profesjonalne portfolio Jak zbudować i ustrukturyzować plan kolekcji.
Warsztaty Mody 1
Projektowanie mody to nie tylko abstrakcyjne koncepcje, a kreatywność musi być poparta praktycznymi eksperymentami i badaniami technicznymi. W tej pierwszej części Warsztatu Mody uczniowie będą eksperymentować z różnymi metodami farbowania i technikami drukowania, pracować nad konstrukcją sylwetki poprzez stylizację, odkrywać i analizować różnych Artystów i Projektantów, uczestnicząc w międzynarodowych wystawach lub pracować nad wdrożeniem koncepcji i opracowanej w Fashion Design Moduł.
Cyfrowe projektowanie mody 1
Opanowanie odpowiedniego oprogramowania jest absolutnie niezbędne w dzisiejszej branży modowej: konieczne jest projektowanie precyzyjnych szkiców technicznych oraz profesjonalna prezentacja pomysłów i projektów. W pierwszej części tego modułu uczniowie poznają podstawy programów Photoshop, Illustrator i In-Design.
Tworzenie wzorów i drapowanie 1
Znajomość mody jest niepełna bez dobrego zrozumienia konstrukcji. W pierwszej części tego modułu uczniowie odkryją dwie główne metody opracowywania ubrań: tworzenie wzorów i drapowanie. Nauczą się tworzyć wzory bezpośrednio na podstawie pomiarów ciała lub poprzez drapowanie na manekinie zgodnie z własnymi technikami konstrukcyjnymi IFA Paris, rozwijanymi przez naszych własnych wykładowców przez ponad 2 dekady. Pod koniec pierwszego poziomu uczniowie będą potrafili zaprojektować wykroje zwykłych spódnic, koszul i sukienek.
Produkcja 1
Projektanci mody muszą sobie wyobrazić każdy detal i wykończenie tworzonej odzieży, dlatego tak ważne jest opanowanie procesu produkcji odzieży. Na pierwszym poziomie studenci będą stopniowo uczyć się różnych metod szycia i wykańczania, aby wyprodukować kompletne ubrania, takie jak spódnice i koszule.
Historia i kultura mody
Poznaj przeszłość i zrozum teraźniejszość, aby tworzyć przyszłość. Jak każda dziedzina kreatywna, moda jest kulturą i konieczne jest poznanie jej historii i rozwoju, zanim będzie można zobrazować kierunki, w jakich będzie podążać. Poprzez wykłady, badania i prezentacje archiwów studenci będą odkrywać ewolucję mody na przestrzeni czasu oraz analizować prace, styl i inspiracje najważniejszych projektantów mody, ze szczególnym uwzględnieniem mistrzów światowej mody ostatnich czterdziestu lat.
Drugie Atelier: Eksperymenty
Drugie atelier prowadzone jest jako drugi rok studiów licencjackich. W ramach Programów Szkolnictwa Wyższego drugie atelier jest równoznaczne z poziomem 5 uczelni wyższych. Na tym etapie uczenia się studenci mogą rozwijać swoją kreatywność poprzez eksperymentowanie. Konkretne tematy, takie jak odzież męska, dziecięca czy warsztaty dziewiarskie, zostaną omówione w powiązanych ze sobą modułach. Celem pedagogicznym jest poprawa krytycznego myślenia uczestników.
Projektowanie mody 2
W drugiej części tego modułu studenci będą wykorzystywać umiejętności nabyte podczas pierwszego roku i eksperymentować z nowymi inspiracjami i koncepcjami w różnych projektach modowych, w tym kolekcji odzieży męskiej, kolekcji akcesoriów, kolekcji odzieży dziecięcej i transformacji tkanin. Będą musieli dostosować swoje osobiste pomysły do różnego rodzaju produktów i segmentów rynku oraz zrozumieć, jak dostosować własną kreatywność do głównych trendów mody.
Warsztaty Mody 2
W związku z Fashion Design 2 uczniowie będą nadal badać różne techniki i praktyczne metody, które mogą zwiększyć ich twórczą ekspresję. Będą eksperymentować z haftami, metodami plisowania czy dziania, które pozwolą im wyobrazić sobie bardziej wyszukane produkty modowe. Będą mieli również możliwość współpracy z profesjonalnymi dostawcami i warsztatami zewnętrznymi, aby poeksperymentować z zarządzaniem łańcuchem dostaw, co jest ważną częścią pracy projektanta mody.
Cyfrowe projektowanie mody 2
Druga część tego modułu jest pomyślana jako warsztat wspierający rozwój kreacji studentów w Fashion Design oraz Fashion Workshop. Na tym etapie uczniowie będą prowadzeni przez instruktorów, aby ocenić, które oprogramowanie jest lepiej dostosowane do ich kreatywnych i osobistych wymagań. Celem jest eksperymentowanie i znalezienie najlepszego narzędzia do generowania portfolio projektów mody i prezentacji odzwierciedlających tożsamość uczniów.
Tworzenie wzorów i drapowanie 2
Opierając się na tworzeniu wzorów i drapowaniu 1, moduł pozwoli uczniom nauczyć się, jak łączyć podejście dwuwymiarowe i trójwymiarowe, aby znaleźć najlepszą metodologię, aby stworzyć wzory dla dowolnego rodzaju odzieży. Będą eksperymentować, jak zaadaptować klasyczną konstrukcję spodni, szytych na miarę marynarek, kimon i raglanowych rękawów, aby stworzyć wzór swoich najbardziej kreatywnych projektów.
Produkcja 2
Podobnie jak w module PMD, głównym celem modułu produkcyjnego drugiego poziomu jest nauczenie studentów, aby mogli wybrać i przećwiczyć najlepszą strategię produkcji i metodę wykańczania, aby zmaksymalizować jakość gotowej odzieży, którą muszą wyprodukować.
Cyfrowy produkt modowy
Bardzo ważne jest, aby uczniowie byli na bieżąco z najnowszymi zmianami w branży modowej. Podczas gdy oprogramowanie opracowane przez Lectra zwykle wspiera produkcję mody, druk 3D to zupełnie nowa technologia, która w przyszłości z pewnością stanie się nieunikniona. W tym module uczniowie nauczą się podstaw obsługi oprogramowania Lectra i jednego oprogramowania do grafiki 3D, z których później będą eksperymentować przy realizacji projektów modowych.
Technologia tekstylna
Tkanina jest nadal głównym surowcem mody, dlatego studenci mody muszą mieć głęboką wiedzę na temat wyrobów tekstylnych. Poprzez wykłady, badania i warsztaty studenci dowiedzą się, jak tkaniny są wytwarzane z włókien po tkanie i dzianie, poznają ich różne cechy, tekstury i właściwości oraz będą eksperymentować z najlepszymi zastosowaniami do produkcji odzieży zgodnie z ich specyfiką.
Marketing mody 1
Choć kreatywna, moda to branża, a na projektowanie mody wpływa również strategia marki, segmentacja rynku czy pozycjonowanie cenowe. W tym module uczniowie poznają podstawowe narzędzia marketingowe i poznają kluczowe czynniki sukcesu, które prowadzą markę modową do sukcesu.
Trzecie Atelier: Odcisk
Trzecie atelier prowadzone jest jako trzeci rok studiów licencjackich. Zgodnie z ramami programów szkolnictwa wyższego, trzecie atelier jest odpowiednikiem HE Level 6. W końcowym procesie uczenia się studenci będą koncentrować się na wyrażaniu własnego głosu jako projektanta. Poprzez opracowanie Mini-kolekcji zostaną poproszeni o myślenie w kategoriach osobistej kreatywności, odpowiednich technik konstrukcyjnych, współczesności oraz unikalnej propozycji sprzedaży i pozycjonowania. Ostatecznym celem jest przygotowanie unikalnego portfolio odzieży do wykorzystania jako odskocznia do poszukiwania pracy w branży lub dostępu do kursu podyplomowego na IFA o nazwie „Współczesne projektowanie mody”.
Projektowanie mody 3
Głównym celem III odsłony modułu projektowania mody jest stworzenie kompletnej i profesjonalnej kolekcji odzieży damskiej lub męskiej zgodnie z zadaną tematyką. Każdy uczeń będzie musiał opracować własne koncepcje i interpretacje, zaprojektować sylwetki wraz z akcesoriami, zbudować plan kolekcji i stworzyć kompletną dokumentację techniczną zawierającą od 4 do 6 części garderoby, które zostaną wyprodukowane przez uczniów. Na zakończenie procesu studenci będą musieli zaprezentować swoje portfolio kolekcji profesjonalnemu jury.
Cyfrowe projektowanie mody 3
W ostatniej odsłonie tego modułu głównym celem będzie wsparcie procesu projektowania mody oraz stworzenie indywidualnego i kreatywnego layoutu dla końcowego portfolio kolekcji.
Tworzenie wzorów i drapowanie 3
W tym ostatnim module uczniowie będą musieli opracować od 3 do 6 prototypów ze stworzonej przez siebie kolekcji. Przeprowadzą badania dotyczące objętości, znajdą odpowiednią metodologię, aby opracować wzór w najbardziej efektywny sposób i sfinalizować wzór odzieży, którą muszą wyprodukować po sesji dopasowania na modelach.
Produkcja 3
W module produkcyjnym studenci będą musieli znaleźć i wybrać najbardziej dostosowane tkaniny, wskazać najlepsze metody szycia i rozwiązania wykończeniowe, aby wykonać swoje prototypy w najbardziej profesjonalny sposób. Pod koniec tego procesu jury wybierze najlepszą kolekcję i prototypy, które zostaną zaprezentowane na corocznym pokazie mody Bachelor Fashion Design IFA w Paryżu.
Marketing mody 2
Kontynuując zgłębianie głównych teorii i praktyk marketingowych, uczniowie będą musieli zdefiniować strategię marketingową dla swojej ostatecznej kolekcji z rynkiem docelowym, pozycjonowaniem cenowym, dystrybucją i strategią komunikacyjną.
Nakład pracy uczniów w ciągu 3 lat
2112 godzin wykładów twarzą w twarz
2444 godziny samokształcenia
180 godzin pracy w sieci branżowej
Opłata za program
O szkole
pytania
Podobne kursy
Kurs projektowania mody na Uniwersytecie Okan w Stambule / TURCJA
- Caserta, Włochy
- Istanbul, Turcja
Studia licencjackie w projektowaniu i / lub krawiectwie i technikach mody
- Lausanne, Szwajcaria
Bachelor Fashion Design
- Arnhem, Niderlandy