Licencjat ze śpiewu chóralnego w kształceniu nauczycieli z podwójnym programem nauczania Edukacja muzyczna w kształceniu nauczycieli
Charles University Faculty of Education
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Prague, Czechy
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 2334 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* opłata za zgłoszenie online: 820 CZK
Wstęp
Śpiew chóralny w kształceniu nauczycieli
Celem tego programu studiów jest dostarczenie systemu podstawowej wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności dyrygenckich. Główne przedmioty to: technika dyrygencka, granie partytur wokalnych, edukacja wokalna w chórze, analiza słuchowa, historia śpiewu chóralnego, literatura dla wszelkiego rodzaju chórów.
Absolwenci posiadają wiedzę i umiejętności z obu komponentów: kształcenia specjalnego i ogólnego. Zdobywają podstawową wiedzę na temat pracy nauczycieli poprzez wprowadzenie do pedagogiki, pedagogiki społecznej i praktyki motywacyjnej oraz podstawowych dyscyplin psychologicznych. Efektem programu nauczania nie jest kwalifikacja do nauczania.
Częścią kierunku studiów jest praca licencjacka.
Edukacja muzyczna dla kształcenia nauczycieli
Uniwersytecki program studiów Edukacja muzyczna z ukierunkowaniem na edukację przygotowuje studentów do teoretycznej i praktycznej specjalizacji pedagogika muzyczna oraz zapewnia podstawową wiedzę do pracy w szkolnictwie. Badanie łączy trzy komponenty gimnazjum / gimnazjum / gimnazjum / liceum / gimnazjum / liceum pedagogiczne: kształcenie przedmiotowe, dydaktykę kształcenia ogólnego i przedmiotowego oraz pedagogikę propedeutyczną (szkolenie pedagogiczno-psychologiczne). Obowiązkową podstawą studiów są muzyczno-teoretyczne elementy kształcenia: teoria muzyki, harmonia, kontrapunkt, formy muzyczne, organologia, historia muzyki itp.
Doskonalenie umiejętności muzycznych zapewnia przygotowanie wokalno-instrumentalne, analiza intonacji i słuchu, dyrygentura chóralna. Wszystko skupia się na pracy wykładowcy, asystenta, pedagoga, asystenta kulturalnego itp. Kolejna część to dydaktyka edukacji muzycznej, słuchania i praktyk asystenta w szkole. Zajęcia te przygotowują absolwenta do kolejnego stopnia studiów – magisterium z pedagogiki muzycznej.
Program studiów w planie głównym uwzględnia równowagę elementów przedmiotowych, dydaktycznych i pedagogiczno-psychologicznych zgodnie ze standardami kształcenia nauczycieli Ministerstwa Edukacji, Młodzieży i Sportu Republiki Czeskiej. Przygotowanie pedagogiczno-psychologiczne obejmuje przedmioty z zakresu pedagogiki, psychologii i pedagogiki specjalnej, w tym praktyki pedagogiczno-psychologicznej i ma na celu przygotowanie do późniejszej magisterskiej pracy pedagogicznej.