Licencjat z muzyki zorientowanej na edukację — instrument muzyczny zorientowany na edukację
Charles University Faculty of Education
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Prague, Czechy
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 2334 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* na rok akademicki. Opłata za zgłoszenie online: 640 CZK.
Wstęp
Muzyka zorientowana na edukację
Celem jest kształcenie studentów w zakresie teorii i praktyki muzycznej.
Podstawą są dyscypliny niezbędne w edukacji muzycznej – teoria muzyki, harmonia, kontrapunkt, historia muzyki, formy muzyczne. Część praktyczna opiera się na grze na instrumencie, treningu głosu, wokalnym śpiewie wzrokowym oraz technikach dyrygenckich.
Absolwenci powinni być przygotowani do podjęcia pracy w placówkach oświatowych zajmujących się działalnością muzyczną dzieci, w instytucjach kultury, muzeach itp. Nie są przygotowani do samodzielnego wykonywania zawodu nauczyciela muzyki. Aby uzyskać kwalifikacje nauczycielskie, konieczne jest kontynuowanie studiów magisterskich.
Instrument muzyczny zorientowany na edukację
Program ten przeznaczony jest dla absolwentów konserwatorium muzycznego, liceów muzycznych i podstawowych szkół muzycznych, którzy nie są nastawieni na profesjonalną karierę interpretacyjną.
Istnieje możliwość nauki dwóch instrumentów – fortepianu lub skrzypiec.
Przedmioty podstawowe to indywidualna nauka gry na instrumencie, kameralistyka, improwizacja, gra orkiestrowa. Przedmioty teoretyczne – budowa i historia instrumentu, literatura instrumentalna.
Absolwenci powinni być przygotowani do podjęcia pracy w placówkach oświatowych zajmujących się działalnością muzyczną dzieci, w instytucjach kultury, muzeach itp. Nie są przygotowani do samodzielnej działalności nauczyciela muzyki. Aby uzyskać kwalifikacje nauczycielskie, konieczne jest kontynuowanie studiów magisterskich.
Rekrutacja
Możliwości związane z karierą
Edukacja muzyczna dla kształcenia nauczycieli
Absolwent definiuje i wyjaśnia koncepcje muzyki i edukacji muzycznej, umieszcza je w kontekście. Opanuje czynności muzyczne niezbędne do wykazania i weryfikacji wiedzy: demonstruje zjawiska teoretyczne na instrumencie muzycznym, gra pieśni ludowe i popularne, gra kompozycje z różnych epok stylistycznych. Potrafi wykorzystać swój głos w muzycznych działaniach edukacyjnych – poprzez mowę, śpiew pieśni ludowych, kompozycje sztuczne na odpowiednim poziomie interpretacji. Konceptuje działania z zakresu edukacji muzycznej w pozaszkolnej edukacji muzycznej, wyjaśnia i potwierdza zjawiska muzyczne w szkolnej edukacji muzycznej oraz koryguje cząstkową wiedzę i czynności z zakresu edukacji muzycznej. Przewidywane zatrudnienie absolwenta na następujących stanowiskach pracy:
- Podstawowe możliwości: asystent nauczyciela w szkole; pedagog lub asystent pedagoga w pozaszkolnej instytucji muzycznej,
- Szanse średnie: asystent w administracji publicznej lub firma prywatna w kulturze, kształceniu produkcyjnym i szkolnictwie wyższym.
Gra na instrumencie w kształceniu nauczycieli
Absolwenci znajdowaliby możliwość pracy w różnych instytucjach rządowych i prywatnych, pracy jako asystenci w placówkach zajęć pozalekcyjnych dzieci, młodzieży i dorosłych oraz jako nauczyciele w szkołach muzycznych. Posiadają wiedzę i umiejętności w obu komponentach: kształceniu specjalnym i ogólnokształcącym. Wynik programu nauczania nie jest kwalifikacją do nauczania w szkołach podstawowych i średnich.