
The Education University of Hong Kong
Bachelor of Science (z wyróżnieniem) w sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnejCZAS TRWANIA
4 do 5 Years
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Zapytaj o najwcześniejszą datę rozpoczęcia
CZESNE
HKD 167 000 / per year *
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
* lokalni studenci: 42 100 HKD rocznie | studenci zamiejscowi*: 140 000 HK $ rocznie
Wstęp
Program ma na celu sprostanie wyzwaniom transformacji edukacyjnej wywołanej czwartą rewolucją przemysłową oraz zaspokojenie potrzeb społecznych w zakresie wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych, aby wspierać przyszły rozwój szkół, szkolnictwa wyższego, sektora rządowego i korporacyjnego.
Normalny okres studiów
- 4 lata (dla wejścia na rok 1)
- 2 lata (w przypadku przyjęć dla seniorów)
Cele programu
Program ma na celu:
- zapewnić uczniom podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych;
- rozwijać umiejętności uczniów w stosowaniu wiedzy o sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnej odpowiedniej do nauczania i uczenia się;
- rozwijanie umiejętności uczniów w zakresie wykorzystywania odpowiednich metod sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych do rozwiązywania rzeczywistych problemów w kontekstach edukacyjnych; oraz
- wyposażyć uczniów w umiejętność prowadzenia i ewaluacji projektów edukacyjnych wspieranych etycznym wykorzystaniem sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych.
Programowe efekty uczenia się (PILO)
Po pomyślnym ukończeniu programu studenci będą mogli:
PILO1: wykazać się wiedzą i zrozumieniem pojęć i narzędzi w sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnej;
PILO2: zastosowanie wiedzy o sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnej odpowiedniej do nauczania i uczenia się;
PILO3: identyfikować, formułować i rozwiązywać problemy edukacyjne z wykorzystaniem odpowiednich metod sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych w praktyce; oraz
PILO4: projektowanie, wdrażanie i ocena etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych w projekcie edukacyjnym w celu zaspokojenia pożądanych potrzeb.
Struktura programu
Dla uczestników roku 1
Poważny
- Główne punkty kredytowe Core 39
- Major Electives 6 punktów kredytowych
- Główny kurs interdyscyplinarny 3 punkty kredytowe
- Staż 6 punktów kredytowych
Projekt ostatniego roku
- Projekt Honors / Projekt Capstone 6 punktów kredytowych
Do wyboru
- Nieletni(e) lub Second Major 30 punktów kredytowych
Edukacja ogólna 22 punkty kredytowe
- Kurs podstawowy
- Nauka przez doświadczenie
- Kursy szeroko pojęte GE
- ePortfolio uczelni
Ulepszenie językowe 9 punktów kredytowych
Razem: 121 punktów kredytowych
Dla uczestników Senior Year
Poważny
- Główne 18 punktów kredytowych
- Major Electives 6 punktów kredytowych
- Główny kurs interdyscyplinarny 3 punkty kredytowe
- Staż 6 punktów kredytowych
Projekt ostatniego roku
- Projekt Honors / Projekt Capstone 6 punktów kredytowych
Do wyboru
- Nieletni(e) 15 punktów kredytowych
Edukacja ogólna 22 punkty kredytowe
- Kurs szeroko zakrojony / nauka empiryczna
- ePortfolio uczelni
Razem: 60 punktów kredytowych
Uwaga: Zajęcia będą odbywać się w kampusie Tai Po i Centrum Studiów Tseung Kwan O / Centrum Studiów Satelitarnych Kowloon Tong / Centrum Sportowym zgodnie z decyzją Uniwersytetu.
Studia główne
Główne kursy podstawowe zapewniają uczniom solidne podstawy w zakresie sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych oraz pomagają im zrozumieć, jak zastosować swoją wiedzę w środowisku edukacyjnym. Główne kursy do wyboru oferują studentom elastyczność w wyborze kursów w zakresie sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnej, aby zaspokoić ich zainteresowania i potrzeby. Główny kurs interdyscyplinarny ma na celu zaangażowanie studentów w zrozumienie pojęć i teorii leżących u podstaw wykorzystania technologii edukacyjnych w nauce i ocenie języków z perspektywy interdyscyplinarnej.
Lista głównych kursów
Główny rdzeń
- Wprowadzenie do technologii edukacyjnych
- Rachunek różniczkowy
- Wprowadzenie do programowania i rozwiązywania problemów
- Podstawy sieci neuronowych
- Struktury danych i algorytmy do eksploracji danych
- Wprowadzenie do prawdopodobieństwa i statystyki
- Wprowadzenie do przetwarzania języka naturalnego
- Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w edukacji
- Technologie w edukacji STEM i AI
- Gry cyfrowe i nauka w środowisku edukacyjnym
- Głębokie uczenie dla wizji komputerowej i edukacji
- Robotyka stosowana z aplikacjami do edukacji specjalnej
- Projektowanie działań STEM ze zintegrowaną inżynierią i matematyką
Główne fakultatywne
- Program nauczania i ocena ulepszonych technologii edukacyjnych
- Praktyczne programowanie sztucznej inteligencji
- Komputerowe wspomaganie projektowania i druku 3D
- Projektowanie działań STEM ze zintegrowaną nauką i technologią
- Projektowanie i tworzenie aplikacji mobilnych
- Internetowe aplikacje bazodanowe do analizy danych
Główny kurs interdyscyplinarny
- Nowe technologie do nauki języków i oceniania
Staż
Staż zapewnia studentom praktyczne doświadczenia i konteksty, aby zintegrować i zastosować swoją wiedzę i umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych w miejscu pracy. Studenci są zobowiązani do odbycia stażu w odpowiedniej organizacji lub firmie związanej ze sztuczną inteligencją i technologią edukacyjną, gdzie mogą dalej rozwijać umiejętności i wiedzę rozwijaną w programie. Muszą pracować w pełnym wymiarze godzin i wykonać około 200 godzin pracy dla przydzielonej organizacji. Aby wyposażyć studentów w podstawowe pojęcia i umiejętności wymagane w środowisku pracy, zostaną przeprowadzone warsztaty przedstażowe. Od studentów oczekuje się opracowania harmonogramu pracy, który musi zostać uzgodniony zarówno przez organizację praktyk, jak i Koordynatora Praktyk EdUHK przed rozpoczęciem praktyki.
Projekt ostatniego roku
Final Year Project (FYP) składa się z dwóch kursów:
- Wyróżnia Projekt I / Projekt Capstone I: Metody badawcze i propozycja
- Wyróżnia Projekt II: Raport z badań / Projekt Capstone II: Wyniki projektu
FYP koncentruje się na wystawianiu studentom niezbędnej wiedzy i umiejętności do prowadzenia badań lub projektów zwieńczenia.
Fakultety / Mniejsze
Z dziedziny obieralnej / drugorzędnej studenci mogą swobodnie brać udział w kursach oferowanych przez dowolny wydział akademicki Uczelni, zgodnie z ich aspiracjami zawodowymi i zainteresowaniami. Drobne lekcje, takie jak kodowanie, projektowanie i technologia, kreatywność i STEM / STEAM oraz lekcje projektowania STEM są związane z programem, szczegóły będą dostępne po przyjęciu programu.
Ogólne wykształcenie
W dziedzinie edukacji ogólnej uczniowie mogą poszerzyć swój horyzont intelektualny, łącząc różne obszary wiedzy oraz między formalnymi studiami a życiem poza klasą, a także wzmacniając swoją zdolność do zdrowego myślenia i dobrego osądu.
Ulepszenie języka
Od studentów programu oczekuje się rozwinięcia umiejętności skutecznego porozumiewania się w języku angielskim i chińskim (w tym Putonghua). Aby pomóc im w osiągnięciu tego celu, Centrum Języka w Edukacji (CLE) zaoferuje kompleksowy pakiet obowiązkowych zajęć językowych z zaliczeniem kredytowym i nieobarczonych kredytami, który składa się z dwóch kursów języka angielskiego 3-cp i jednego 3-cp Kurs chińskiego.
Środek instrukcji
Program będzie prowadzony głównie w języku angielskim. Wszystkie kursy główne będą prowadzone w języku angielskim. W przypadku niektórych kursów innych niż Major, język Putonghua lub kantoński zostanie przyjęty jako środek nauczania, gdy język zostanie uznany za najbardziej efektywny w nauczaniu.
Perspektywy kariery/kwalifikacje zawodowe
Program ten przygotowuje absolwentów do podjęcia pracy na stanowiskach technicznych i pomocniczych (np. programista komputerowy, analityk danych, technik informatyk, programista, projektant zasobów e-learningowych, wsparcie technologii edukacyjnych, a także asystent nauczyciela w szkołach, wydawnictwie, społeczności i usługi społeczne, organizacje rządowe i pozarządowe), z możliwością awansu na wyższe stanowiska, takie jak analityk systemowy i menedżer ds. technologii edukacyjnych. Absolwenci mogą również odbyć studia podyplomowe z zakresu AI, edukacji czy informatyki.
Ponieważ rok akademicki 2022/23 jest początkiem trzylecia 2022/23 - 2024/25, w którym przydział miejsc finansowanych przez UGC nadal podlega zatwierdzeniu przez rząd, liczba miejsc naboru jest jedynie orientacyjna i może ulec zmianie lub potwierdzenie.
Zastrzeżenie
Dołożono wszelkich starań, aby informacje zawarte na tej stronie były poprawne. Zmiany w jakichkolwiek aspektach programów mogą być od czasu do czasu wprowadzane z powodu nieprzewidywalnych okoliczności pozostających poza naszą kontrolą, a Uniwersytet zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w wszelkich informacjach zawartych na tej stronie bez uprzedniego powiadomienia. Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody wynikające z jakiegokolwiek wykorzystania lub niewłaściwego wykorzystania lub polegania na jakichkolwiek informacjach zawartych na tej stronie.
Każdy aspekt kursu i oferty kursów (w tym między innymi treść kursu i sposób prowadzenia kursu) może ulec zmianie w dowolnym momencie według wyłącznego uznania Uniwersytetu. Bez ograniczania prawa Uniwersytetu do zmiany kursu i jego oferty kursów, przewiduje się, że zmiany mogą być wymagane ze względu na takie czynniki, jak personel, poziomy rekrutacji, ustalenia logistyczne i zmiany programu nauczania.
Galeria
Rekrutacja
Stypendia i Finansowanie
Stypendia zostały ustanowione, aby zachęcać do dążenia do doskonałości akademickiej i doceniać osiągnięcia akademickie uczniów. Stypendia te, utworzone ze środków Uniwersytetu i darowizn od różnych organizacji i osób o poglądach obywatelskich, przyznawane są między innymi na podstawie osiągnięć akademickich, cech osobistych i wkładu w społeczność.
Program
- Major Core
- Major Electives
- Międzywydziałowy kurs podstawowy
- Major Interdisciplinary Course
- Internship
- Final Year Project
- Honours Project / Capstone Project
- Drugie główne / mniejsze / przedmioty do wyboru
- General Education
- Language Enhancement
Major Studies
- Wprowadzenie do technologii edukacyjnej
- Calculus
- Wprowadzenie do programowania i rozwiązywania problemów
- Podstawy sieci neuronowych
- Struktury danych i algorytmy eksploracji danych
- Introduction to Probability and Statistics
- Introduction to Natural Language Processing
- Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w edukacji
- Technologie w edukacji STEM i AI
- Gry cyfrowe i nauka w warunkach edukacyjnych
- Głębokie uczenie się dla widzenia komputerowego i edukacji
- Robotyka Stosowana w zastosowaniach w pedagogice specjalnej
- Projektowanie działań STEM ze zintegrowaną inżynierią i matematyką
Final Year Project
Projekt Final Year (FYP) składa się z dwóch kursów:
- Honours Project I / Capstone Project I: Research Methods and Proposal
- Wyróżnienie Projekt II: Raport badawczy / Projekt Capstone II: Wyniki projektu
FYP koncentruje się na przekazywaniu studentom niezbędnej wiedzy i umiejętności do prowadzenia badań lub projektów zwieńczających.
Drugi kierunek / drobne / przedmioty do wyboru
Studenci mogą wybierać spośród szerokiej gamy kursów oferowanych przez Uniwersytet jako studia drugiego stopnia, kierunki niepełne i/lub przedmioty do wyboru, odpowiadające ich aspiracjom i zainteresowaniom zawodowym. Poniżej znajdują się opcje wyboru studentów w domenie Przedmioty do wyboru (30 cps za przyjęcia na rok 1 / 15 cps za przyjęcia na rok starszy):
- Free electives
- Drugi kierunek (30 cps; dotyczy tylko przyjęć na rok 1)
- Jeden/dwóch nieletnich (15 cps za każdego)
- Dowolna kombinacja powyższych
General Education
- Kurs podstawowy edukacji ogólnej (4 cps)
- Ogólne kursy edukacyjne (9 cps)
- Uczenie się przez doświadczenie (6 cps)
- Uniwersyteckie ePortfolio (3 szt.)
Language Enhancement
Oczekuje się, że studenci biorący udział w programie rozwiną umiejętność skutecznego porozumiewania się w języku angielskim i chińskim (w tym w języku putonghua). Aby pomóc im w osiągnięciu tego celu, Centrum Języka w Edukacji (CLE) zaoferuje kompleksowy pakiet obowiązkowych zajęć językowych zaliczonych i obowiązkowych niezaliczonych, obejmujący co najmniej 297 godzin zajęć dydaktycznych i udokumentowanych badanie samodzielnego dostępu. Obejmuje to 138 godzin języka angielskiego (w tym dwa kursy po 3 cp), 99 godzin języka chińskiego (w tym jeden kurs po 3 cp) i 60 godzin języka putonghua w ciągu czterech lat programu. Pakiet doskonalenia języka wymaga od studentów korzystania z Centrum nauki języków Arthur Samy (ASLLC) i powiązanych obiektów dostępnych na terenie kampusu Tai Po.
Students may be exempted from selected Chinese, English or Putonghua courses in the package if they have fulfilled the exemption criteria of individual courses.
Chińscy studenci nie mówiący po kantońsku będą zobowiązani do studiowania dwóch kursów języka kantońskiego, które nie są obciążone zaliczeniem. Studenci anglojęzyczni mogą studiować kursy kantońskiego i putonghua.
Studenci ostatniego roku studiów będą zwolnieni z kursów doskonalenia języka.
Wynik programu
Upon successful completion of the programme, students will be able to:
- PILO1: Wykazanie się wiedzą i zrozumieniem koncepcji i narzędzi w zakresie sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych;
- PILO2: Stosowanie wiedzy na temat sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych odpowiednich do nauczania i uczenia się;
- PILO3: Identyfikować, formułować i rozwiązywać problemy edukacyjne z wykorzystaniem w praktyce odpowiednich metod sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych; I
- PILO4: Zaprojektowanie, wdrożenie i ocena etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji i technologii edukacyjnych w projekcie edukacyjnym w celu zaspokojenia pożądanych potrzeb.
Możliwości związane z karierą
Program ten przygotowuje absolwentów do podejmowania stanowisk technicznych i pomocniczych (np. programisty, analityka danych, technika informatyka, programisty, projektanta zasobów e-learningowych, wsparcia technologii edukacyjnych, a także asystenta dydaktycznego w szkołach, wydawnictwach, społecznościach i służby społeczne, organizacje rządowe i pozarządowe), z możliwością awansu na wyższe stanowiska, takie jak analityk systemowy i menedżer ds. technologii edukacyjnych. Absolwenci mogą także kontynuować studia podyplomowe z zakresu AI, edukacji czy technologii informatycznych.