Licencjat z nauk o komunikacji i kulturze
Brixen, Włochy
CZAS TRWANIA
3 Years
JĘZYKI
Język angielski, Niemiecki, Włoski
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
07 May 2024
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Sep 2024
CZESNE
EUR 1350 / per year
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
Wstęp
Jak możemy promować dialog między różnymi kulturami, które stają się coraz bliższe ze względu na globalizację gospodarczą i migrację? Jakie są najskuteczniejsze narzędzia komunikacji instytucjonalnej w sferze publicznej i prywatnej?
Ten program studiów pomoże ci znaleźć odpowiedzi na wszystkie te pytania i odkryć znacznie więcej. Ten kurs ma na celu przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu komunikacji i umiejętności miękkich, których poszukują pracodawcy w różnych sektorach: komunikacji biznesowej i rządowej, w sektorze kulturalnym i charytatywnym, w tradycyjnych i internetowych publikacjach oraz w instytucjach szkoleniowych.
Rekrutacja
Program
Program studiów na kierunku Media, Komunikacja i Kultura obejmuje dyscypliny teoretyczne, które dają podstawę do krytycznej analizy mechanizmów współczesnej komunikacji, takie jak: Psychologia komunikacji, Antropologia kulturowa, Elementy teorii językoznawstwa i Socjologia kultury. Kurs bada również dogłębnie różne formy sztuki i estetyki.
Oprócz tych przedmiotów będziesz także studiować moduły o bardziej praktycznym charakterze, takie jak teoria i metodologia marketingu i komunikacji, projektowanie stron internetowych i komunikacja wizualna, statystyka oraz prawo publiczne i medialne.
Dzięki opcji 12 otwartych punktów – punktów, które możesz uzyskać w ramach opcjonalnych modułów i warsztatów oferowanych w ramach programu lub na innych wydziałach – będziesz mógł spersonalizować swój stopień, studiując dogłębnie więcej dyscyplin z zakresu ekonomii, sztuk wizualnych czy nowych technologii.
Cechą, która wyróżnia ten kurs na tle podobnych programów oferowanych na innych włoskich uniwersytetach, jest to, że kursy są prowadzone w trzech różnych językach, co będzie dla Ciebie prawdziwym atutem, gdy będziesz ubiegać się o pracę.
Pierwszy rok
- Wprowadzenie do językoznawstwa
- Statystyki społeczne
- Marketing i komunikacja
- Zasady socjologii
- Antropologia procesów międzykulturowych
- Komunikacja internetowa
- Techniki komunikacji wizualnej i muzyka jako komunikacja
- Techniki komunikacji wizualnej
- Muzyka jako komunikacja
- Psychologia komunikacji
- Obiekty opcjonalne
Drugi rok
- Socjolingwistyka
- Komunikacja wirtualna i interakcja człowiek-komputer
- Komunikacja wirtualna
- Interakcja człowiek-komputer
- Język i komunikacja medialna
- Teorie komunikacji i kulturoznawstwa
- Teorie komunikacji
- Studia kulturowe
- Socjologia procesów ekonomicznych i pracy
- Obiekty opcjonalne
- Socjologia kultury
- Ekologia mediów
Trzeci rok
- Komunikacja w kampaniach oraz Kultura i estetyka
- Komunikacja w kampaniach
- Kultura i estetyka
- Prawo mediów
- Egzamin końcowy
- Zrównoważony rozwój społeczny poprzez innowacje
- Komunikacja organizacyjna
- Statystyka i komunikacja
- Praktyka
Korepetycje rówieśnicze
Studenci pierwszego roku otrzymają wsparcie w postaci spersonalizowanych korepetycji, których celem jest powitanie ich i poprowadzenie ich na ścieżce edukacyjnej. Każdemu studentowi zostanie przydzielony opiekun rówieśniczy, który na przykład pomoże mu w organizacji zajęć studyjnych, wyborze przedmiotów, na które będzie uczęszczał lub w ogólnych pytaniach dotyczących życia studenckiego na unibz.
Programy wymiany i staże
Obecnie oferujemy programy wymiany z następującymi uczelniami: LMU Monachium, Uniwersytet w Lüneburgu, Uniwersytet w Koblencji-Landau w Niemczech, Uniwersytet Maltański i Universidad Complutense de Madrid, a nasza uczelnia jest częścią dużej sieci współpracy z pracodawcami we Włoszech i za granicą gdzie możesz odbyć staż.
Będziesz musiał odbyć obowiązkowy staż trwający co najmniej 300 godzin. Możesz wybrać miejsce odbycia stażu z długiej listy włoskich i zagranicznych firm, z którymi współpracuje Unibz.
Oprócz obowiązkowych 300-godzinnych staży, studenci mogą także odbywać staże fakultatywne i magisterskie, dzięki którym zdobywają różnorodne doświadczenia z zakresu komunikacji.
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
Po ukończeniu 3-letniego kursu na kierunku Media, Komunikacja i Kultura będziesz mógł wybierać spośród różnych możliwości kariery: praca w agencji komunikacyjnej (tradycyjnej i internetowej), firmach zajmujących się reklamą i organizacją wydarzeń; praca jako specjalista ds. PR lub marketingu dla organizacji charytatywnych, instytucji publicznych (muzea, instytucjonalne biura PR) lub firm prywatnych; możesz tworzyć treści medialne (portale internetowe, radio, telewizja, czasopisma i gazety drukowane lub online) lub pracować jako specjalista ds. szkoleń.
Alternatywnie możesz także przejść na studia podyplomowe i ubiegać się o tytuł magistra, dzięki któremu możesz poszerzyć swoją podstawową wiedzę i specjalizować się w danej dziedzinie; możesz także uczęszczać do szkoły dziennikarskiej, aby zostać zawodowym dziennikarzem.
Dobrze przygotowany i gotowy do wejścia na rynek pracy. Na stronie AlmaLaurea można sprawdzić dane statystyczne dotyczące zadowolenia absolwentów i ich szans na zatrudnienie.