Witamy w świecie mediów
Jak drukowane są książki? Jak archiwizuje się i dokumentuje informacje? Co oznacza „komunikacja”? Jak powstają wirtualne światy? Co dzieje się za kulisami w studiach telewizyjnych? Co jest ważne w projektowaniu opakowań i jak faktycznie działa reklama? Studenci Hochschule der Medien zajmują się tymi i wieloma innymi pytaniami.

Od 1 września 2001 r. Hochschule der Medien połączyło połączone know-how dawnego Uniwersytetu Druku i Mediów, instytucji edukacyjnej z ponad 100-letnią tradycją oraz Uniwersytetu Bibliotekoznawstwa i Informacji, którego historia sięga 1942 roku. Z 16 programami studiów licencjackich i 6 programami studiów magisterskich, MBA w niepełnym wymiarze godzin oraz programem doktoranckim, Hochschule der Medien obejmuje szerokie spektrum wiedzy medialnej: od mediów drukowanych po media elektroniczne, od mediów i teorii mediów po produkcję mediów, od projektowania mediów do udostępniania mediów.

W Hochschule der Medien studenci uczą się w nowoczesnych salach wykładowych, warsztatach i studiach, maszynach drukarskich lub za kamerą. Ekscytujące praktyczne projekty w laboratoriach Uniwersytetu lub we współpracy z firmami partnerskimi uzupełniają wiedzę teoretyczną i naukowe metody pracy. Pierwotnie uniwersytet miał dwa kampusy. Od 2014 r. Uniwersytet składa się z jednego centralnego kampusu w Stuttgarcie Vaihingen z nowym budynkiem wydziału, symbolizującym „jeden świat mediów”.