Licencjat z architektury
International University of Catalonia
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Barcelona, Hiszpania
Języki
Język angielski, Hiszpański,
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
10 semesters
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 11 820 / per year
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Sep 2024
Wstęp
UIC zobowiązuje się do zapewnienia swoim studentom najlepszego przygotowania akademickiego zarówno w sferze teoretycznej, jak i praktycznej, a także zapewnienia im narzędzi niezbędnych do pomyślnego dostępu do rynku pracy.
Aby skutecznie osiągnąć te cele, UIC opracował podejście pedagogiczne oparte na następujących narzędziach i metodologiach:
Spersonalizowana uwaga
Zindywidualizowaną uwagę przywiązujemy do naszych uczniów. Proporcja wynosi maksymalnie 20 studentów na wykładowcę.
Oferty pracy
Posiadamy listę krajowych i międzynarodowych ofert pracy. Dzięki temu studenci mają dostęp do pracy w dowolnym mieście na świecie, angażując profesjonalistę Pathways w wydawnictwa, administrację publiczną, pracę biurową, promocję, doradztwo, przemysł itp.
Międzynarodowe podejście i nauczanie w języku angielskim
Pod koniec studiów nasi studenci potrafią obronić swoje projekty w języku angielskim oraz porozumiewać się z odpowiednią terminologią i słownictwem związanym z ich dyscypliną. Z tego powodu wiele przedmiotów jest nauczanych w języku angielskim od pierwszego roku akademickiego, a także uwzględniamy angielski w architekturze jako przedmiot naszego programu studiów.
Doradztwo i coaching*
Każdy student otrzymuje doradcę akademickiego i profesjonalnego coacha*.
Praca poprzecznie i na różnych poziomach
Mały uniwersytet, taki jak nasz, pozwala na nauczanie przedmiotów w sposób przekrojowy lub przekrojowy i wszystkie one wzajemnie na siebie oddziałują. Studenci uczą się również pracy na różnych poziomach, od terytorialnego po budowlany, w ramach tego samego projektu.
Warsztaty pionowe
Intensywne warsztaty projektowe z udziałem zespołów studentów od drugiego do piątego roku.
Forum
Cykl konferencji z udziałem prestiżowych architektów krajowych i międzynarodowych.
Architektura oddana na służbę społeczeństwu
ESARQ jest jedyną szkołą architektury w Hiszpanii, która uczy obowiązkowych przedmiotów dotyczących współpracy, zrównoważonego rozwoju i dostępności.
Zaawansowana technologia
Prowadzimy pionierskie w Hiszpanii warsztaty tworzenia modeli w skali i architektury cyfrowej, udostępniamy studentom wycinarkę laserową, komputerową maszynę sterowaną numerycznie (CNC) oraz narzędzie do szybkiego prototypowania (drukarka 3D Z) w celu tworzyć modele w skali wolumetrycznej.
Krzesła: linki do firm z tego sektora
Wprowadzamy innowacje, przyznając różne pozycje na krzesłach i realizując projekty badawcze sponsorowane przez prestiżowe firmy, takie jak Acer, Capital Reig, Uralita, Saloni Ceràmica, Hispalyt, Fundación Adecco i Valentine.
*Coach: profesjonalista, który pomaga uczniom rozwijać ich pełny potencjał zarówno z osobistego, jak i zawodowego punktu widzenia.
Akredytacja akademicka
Absolwent programu Architektura UIC.
Praktyki zawodowe
ESARQ-UIC posiada obecnie różne umowy o staż z wieloma praktykami zawodowymi i firmami z sektora budowlanego w kraju i za granicą, które chcą przyjąć studentów.
Przed rozpoczęciem stażu należy koniecznie sprawdzić, czy uczelnia i praktyka lub firma budowlana podpisały „Umowę o staż”.
Cele
Celem tych praktyk jest zastosowanie teoretycznych koncepcji poznanych na kursie Degree in Architecture i wprowadzenie studenta w prawdziwy świat zawodowy, doświadczenie, które pomoże w wejściu na rynek pracy w przyszłości.
Operacja
ESARQ-UIC zawiera obowiązkowy przedmiot praktyk zawodowych na kierunku studiów magisterskich z architektury jako część planu studiów dla klasy piątej. Staż w praktykach zawodowych lub w firmach związanych z sektorem budowlanym jest wart 6 punktów ECT (co odpowiada 180 godzinom pracy).
Biorąc pod uwagę poziom praktycznych treści na kursie Degree in Architecture, okres stażu jest szczególnie ważny, ponieważ wtedy studenci mają do czynienia z pierwszymi doświadczeniami zawodowymi. Praktyki zawodowe stanowią dalsze narzędzie edukacyjne w zakresie wiedzy i umiejętności i są podejmowane w porozumieniu z urzędem lub firmą pod nadzorem uczelni i przedstawiciela urzędu lub firmy.
Praktyki te są powiązane ze wszystkimi przedmiotami studiów, ponieważ wszystkie są niezbędne do praktyki zawodowej. W zależności od dziedziny pracy wybranej przez ucznia, niektóre będą bardziej odpowiednie niż inne.
Program
10 semestrów - 300 ECTS - 60 miejsc Kampus w Barcelonie
Rok 1
Semestr 1
- Analiza przestrzenna i formalna
- Rysunek architektoniczny
- Historia sztuki i architektury
- Matematyka
Semestr 2
- Fizyka
- Projektowanie obliczeniowe
- Wstęp do budownictwa architektonicznego
- Studio projektowe
Rok 2
Semestr 1
- Kompozycja architektoniczna I
- Studio projektowe I
- Budownictwo I
- Obliczenia konstrukcyjne I
- Myślenie krytyczne I
- Język angielski I
- Warsztat pionowy I*
Semestr 2
- Kompozycja architektoniczna II
- Projektowanie urbanistyczne I
- Pracownia projektowa II
- Budownictwo II
- Myślenie krytyczne II
- Foros I*
Rok 3
Semestr 1
- Historia i teoria architektury III*
- Projektowanie urbanistyczne II*
- Budownictwo III*
- Pracownia Projektowa III*
- Język angielski II Dostępność*
- Warsztat pionowy II*
Semestr 2
- Historia i teoria architektury IV*
- Pracownia Projektowa IV*
- Budownictwo IV*
- Obliczenia konstrukcyjne II*
- Mechanika budowlana i urządzenia I*
- Etyka*
- Foros II*
Rok 4
Semestr 1
- Budownictwo V
- Pracownia Projektowa V*
- Mechanika budowlana i urządzenia II
- Współpraca I
- Kurs do wyboru I
- Zrównoważony rozwój I
- Teoria i krytyka architektury
- Warsztat pionowy III*
Semestr 2
- Budownictwo VI
- Projektowanie urbanistyczne III*
- Obliczenia konstrukcyjne III
- Pracownia Projektowa VI*
- Współpraca II
- Kurs do wyboru III
- Foros III*
Rok 5
Semestr 1
- Pracownia Projektowa VII
- Zrównoważony rozwój II
- Etyka zawodowa
- Zarządzanie
- Kurs do wyboru II
- Kurs do wyboru IV
- Warsztat pionowy IV*
- Doświadczenie zawodowe
Semestr 2
- Pracownia projektowa VIII
- Projektowanie urbanistyczne IV
- Budownictwo VII
- Foros IV*
- Projekt dyplomowy
Wybory
- Katedra Ceramiki*
- Teoria i praktyka w renowacji dziedzictwa architektonicznego
- Llums BCN
- Zarządzanie witryną
- Projektowanie zdrowych przestrzeni publicznych
*Przedmioty dwujęzyczne: English-Spanish.
Warsztat pionowy
Warsztaty wertykalne odbywają się w pierwszym tygodniu roku akademickiego i stanowią energiczny początek powrotu do nauki po wakacyjnej przerwie. Studenci architektury, od pierwszego do piątego roku, są przydzieleni do mieszanych zespołów, każdy prowadzony przez dwóch wysoko cenionych wykładowców, i konkurują w ćwiczeniu architektonicznym, którego celem jest przyniesienie korzyści społeczności. Na czas trwania tygodnia cała szkoła zamienia się w laboratorium, by zbadać temat wybrany przez dyrektorów warsztatów.
Foros
Foros to wyjątkowy przedmiot i powód do dumy dla UIC Barcelona School of Architecture, która, jak sama nazwa wskazuje, poświęcona jest debacie i refleksji nad współczesną rzeczywistością architektoniczną. Foros, poprzez konferencje prowadzone przez uznanych w kraju i za granicą wykładowców, ma na celu poruszanie kwestii i dyskusję na temat aktualnych zagadnień, jak również refleksję i debatę na temat spraw o istotnym znaczeniu dla architektów. Przedmiot jest nastawiony na poznanie, zrozumienie, zobaczenie, przewartościowanie, kontemplację, eksperymentowanie z architekturą i zbliżenie się do niej.
Projekt dyplomowy
Final Degree Project jest ostatnim etapem procesu uczenia się dla studentów w UIC Barcelona School of Architecture. Final Degree Project jest obowiązkowy dla studentów V roku i polega na stworzeniu i opracowaniu projektu architektonicznego opartego na innowacjach technicznych i konstrukcyjnych. Co roku studenci pracują nad konkretnym tematem uzgodnionym wspólnie z instytucjami publicznymi (metropolią barcelońską, Radą Miasta Barcelony i Regionalnym Rządem Katalonii). Celem jest obrona roli, jaką odgrywają szkoły architektury w myśleniu o mieście i współczesnych krajobrazach przy jednoczesnym budowaniu transferu wiedzy w społeczeństwie. Oprócz publicznej obrony projektów dyplomowych przed niezależną komisją, odbędzie się również duża wystawa w wiodących ośrodkach kulturalnych i społecznych w całym mieście
Rekrutacja
Referencje studentów
Wynik programu
Kompetencje. Cel kursu
Proces nauczania i uczenia się opiera się na zdobywaniu kompetencji:
Kompetencje przekrojowe
Krytyczne myślenie, kreatywność, umiejętności analityczne i syntezy, zdolność do planowania i organizowania, dobre umiejętności podejmowania decyzji, odpowiedzialność, obserwacja, praca zespołowa i przywództwo, pozytywne umiejętności studiowania, samodyscyplina i poświęcenie.
Umiejętności specjalistyczne
- Umiejętność tworzenia projektów architektonicznych spełniających wymagania estetyczne i techniczne. Odpowiednia wiedza z zakresu historii i teorii architektury, a także sztuki, techniki i pokrewnych obszarów nauk społecznych. Wiedza o sztuce pięknej i roli, jaką odgrywa ona w koncepcjach architektonicznych. Wystarczająca wiedza z zakresu projektowania urbanistycznego i stosowanych technik planowania.
- Umiejętność dostrzegania i rozumienia relacji między ludźmi a budynkami, między budynkami a ich otoczeniem, a także potrzeba powiązania budynków z otaczającymi je przestrzeniami, w zależności od wymagań i skali człowieka. Umiejętność zrozumienia zawodu architekta i jego funkcji w społeczeństwie, szczególnie w zakresie angażowania się w projekty uwzględniające czynniki społeczne.
- Znajomość metod badawczych i przygotowania projektu budowlanego. Znajomość potencjalnych problemów w projektowaniu konstrukcyjnym, konstrukcji i inżynierii zaangażowanej w projekty budowlane.
- Wystarczająca znajomość problemów fizycznych i różnych narzędzi technologicznych, jak również różnych funkcji różnych budynków oraz sposobów ich wyposażenia w wewnętrzne struktury lub cechy zapewniające komfort i ochronę przed czynnikami związanymi z klimatem. Umiejętność planowania w celu zaspokojenia wymagań użytkowników budynku w sposób respektujący ograniczenia narzucone przez budżet planistyczny i przepisy budowlane.
- Wystarczająca wiedza o branżach, organizacjach, przepisach i procedurach istotnych dla uruchamiania projektów budowlanych oraz włączania projektów do planowania projektu.
Te kompetencje są opracowywane za pomocą różnych metodologii: wykładów, rozwiązywania problemów, projektów badawczych, wizyt w terenie, planowania projektu oraz uczenia się w grupach i indywidualnie.
Ich nabywanie jest oceniane za pomocą różnych narzędzi oceny, które pozwalają studentom wykazać się opanowaniem materiału kursu. Należą do nich testy obiektywne, referaty, projekty, portfolio, dossier, notatki, samoocena i rozmowy kwalifikacyjne.
Kompetencje są podzielone pomiędzy zajęcia teoretyczne, seminaria-warsztaty, zajęcia praktyczne, zewnętrzne praktyki zawodowe, grupowe i indywidualne tutoriale oraz grupowe i indywidualne projekty i studia.