Licencjat z Języka Nowych Mediów
Kaunas University of Technology
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Kaunas, Litwa
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
4 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 2865 / per year
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Sep 2024
Wstęp
Ten program studiów koncentruje się na językach i ich zastosowaniu w różnych mediach. Studiując New Media Language, nauczysz się posługiwać językiem na blogach i portalach społecznościowych, zdobędziesz umiejętności i wiedzę z zakresu zastosowań językowych w sztukach audiowizualnych, oprogramowaniu, stronach internetowych, grach wideo.
Ten program jest przeznaczony dla tych, którzy chcieliby nauczyć się „bawić się” językiem, opanować niuanse komunikacji elektronicznej, analizować „gramatykę” projektowania wizualnego oraz dobrze opanować języki obce. W trakcie studiów studenci New Media Language uczą się co najmniej jednego dodatkowego języka i mogą wybrać mniejsze studia z wybranego kierunku.
KTU's BSc New Media Language to wspólny program sieci Applied European Languages (AEL), co oznacza, że studenci mogą spędzić dwa lata studiów w Hiszpanii, Francji lub innych krajach na uczelniach należących do sieci.
Absolwenci New Media Language mogą szukać kariery w dowolnej organizacji, realizując projekty z zakresu komunikacji, public relations, wydawniczego, marketingu, reklamy, projektowania mediów, tłumaczeń.
- 24 ECTS z przedmiotów informatycznych w celu wyposażenia absolwentów w umiejętności specyficzne dla danej dziedziny;
- Kompetencje BA+ oraz możliwość wyboru studiów kierunkowych na wybranym kierunku;
- Rodowici użytkownicy francuskiego, niemieckiego, rosyjskiego, włoskiego, hiszpańskiego lub szwedzkiego nauczą Cię Twojego drugiego/trzeciego języka.
Najważniejsze powody do studiowania w KTU
- Studenci mogą opanować drugi i/lub trzeci język obcy, wybierając spośród francuskiego, niemieckiego, rosyjskiego, włoskiego, hiszpańskiego lub szwedzkiego, nauczanych przez native speakerów.
- Interdyscyplinarny program koncentruje się na językach i zastosowaniu różnych mediów: blogów, serwisów społecznościowych, sztuk wizualnych, oprogramowania, stron internetowych, gier wideo itp.
- Program studiów przewiduje 18 punktów ECTS z przedmiotów informatycznych w celu utrwalenia umiejętności pracy w sieci iz innymi mediami.
Rekrutacja
Galeria
Program
Struktura programu
Będziesz miał wiedzę z zagadnień językowych i nauczysz się kolejnego języka obcego
- Mowa publiczna
- Gramatyka, fonologia, leksykologia, semantyka
- Tekst, dyskurs, styl funkcjonalny
Zrozumiesz teorie nowych mediów i będziesz potrafił tworzyć materiały audiowizualne
- Wprowadzenie do hipertekstu
- Elementy multimedialne
- Studia nad kulturą audiowizualną
Będziesz mógł opracowywać teksty kreatywne, akademickie, techniczne i profesjonalne różnych gatunków i przygotowywać je do publikacji
- Pisanie kreatywne, akademickie i techniczne
- Pisanie dla mediów
Możesz wybrać następujące mniejsze studia
- Studia Unii Europejskiej
- Nauki polityczne
Wynik programu
Kompetencje studenta
Znajomość językoznawstwa stosowanego i umiejętność jego twórczego i metodologicznego zastosowania przy analizie i tworzeniu tekstów dla mediów; Znajomość współczesnych mediów, ich kultury, władzy, kontroli społecznej i społeczności wirtualnych; Język angielski na poziomie C1, drugi język obcy na poziomie B2.
Umiejętności ucznia
- Potrafi tworzyć, analizować, redagować i interpretować teksty w języku angielskim z różnych dziedzin i gatunków w kontekście nowych mediów;
- Potrafi zrozumieć i ocenić procesy kultury medialnej;
- Potrafi przygotować informację werbalną i audiowizualną w mediach cyfrowych.
Możliwości związane z karierą
Absolwenci mogą szukać kariery na całym świecie w takich dziedzinach, w których wymagana jest biegła znajomość języka w kontekście nowych mediów, a także znajomość języka angielskiego i innych języków obcych.
Absolwent może poszukiwać pracy w przedsiębiorstwach i organizacjach gospodarczych lub zakładać i rozwijać osobistą działalność gospodarczą w zakresie:
- Public relations;
- Publikowanie elektroniczne;
- Reklama;
- Marketing;
- Tłumaczenie i edycja itp.
Praktyka
Studenci mają możliwość zdobycia praktycznego doświadczenia i poszerzenia swoich perspektyw zawodowych dzięki 10-tygodniowemu stażowi branżowemu w dowolnym przedsiębiorstwie lub organizacji biznesowej na świecie.
We współpracy z Synergium, Seriously, Alma Littera, portalem „Kauno Žinios” itp.
Możesz zostać
Pisarz medialny, autor
- Tworzenie pomysłu, pisanie i redagowanie prozy, artykułów, tekstów reklamowych, instrukcji użytkowania i innych opublikowanych lub prezentowanych prac;
- Dobór publikowanego materiału, korekta stylu, poprawność języka, poprawność treści.
Twórca stron internetowych i multimediów
- Projektowanie kodu komputerowego, analiza i projektowanie stron internetowych;
- Projektowanie i opracowywanie animacji cyfrowych, fotografii, gier, klipów audio i wideo, aplikacji internetowych;
- Utrzymanie komunikacji ze specjalistami sieciowymi w celu kontroli i zapewnienia bezpieczeństwa Internetu i serwera WWW, dystrybucji przestrzeni i dostępu użytkowników.
Specjalista ds. reklamy i marketingu
- Planowanie, przygotowywanie i organizacja polityki reklamowej i kampanii ułatwiających osiągnięcie celów sprzedażowych, rozwój biznesu i promocję rozwoju;
- Analiza ewentualnego nowego popytu na towary i usługi oraz specyfiki rynku, wyjaśnienie i prognozowanie potrzeb konsumentów;
- Doradztwo w zakresie asortymentu, reklamy, promocji sprzedaży, sprzedaży i kanałów dystrybucji.
Specjalista ds. administracji i obszarów wykonawczych
- Utrzymanie komunikacji pionu organizacyjnego, wdrożenie i utrzymanie przygotowania dokumentów oraz koordynacja zarządzania wewnętrznego;
- Współpraca i utrzymanie komunikacji w różnych kwestiach związanych z działalnością organizacji;
- Gwarancja zgodności z odpowiednimi przepisami, dokumentami regulacyjnymi i normami.