
Licencjat in
Licencjat z bioinformatyki i genetyki Kadir Has University

Stypendia
Wstęp
W dzisiejszym świecie biologia molekularna, biochemia i inne dziedziny biologiczne stają się coraz bardziej napędzane informacjami. Głównie potrzeba przetwarzania ogromnych ilości informacji o sekwencjach generowanych przez ostatnie zmiany w sekwencjonowaniu genomu i analizie proteomu popchnęła te nauki o życiu do nowej ery, w której informatyka, technologie informacyjne i biologia połączyły się w jedną dyscyplinę jako bioinformatyka. W związku z tym genetyka w połączeniu z bioinformatyką zmieniła stary pogląd w diagnostyce klinicznej. Dzięki wszechstronnym testom genetycznym osoby, które są bardziej podatne na choroby, można zidentyfikować przed wystąpieniem jakiejkolwiek choroby. W ten sposób można podjąć wczesne środki predykcyjne. Co więcej, spersonalizowany projekt leków, by dostosować specjalistyczny zabieg oparty na twoim genetycznym składzie, wydaje się być standardowym sposobem leczenia chorób w najbliższej przyszłości.
W naszym dziale koncentrujemy się na projektowaniu leków wspomaganych komputerowo. W komputerowym wspomaganiu projektowania leków w cząsteczce modeluje się cząsteczkę receptora mechanizmu wywołującego chorobę. Pomyślnie cząsteczka leku jest zaprojektowana do oddziaływania z cząsteczką receptora w taki sposób, aby naprawić nieprawidłowy mechanizm białka. Potencjalna cząsteczka leku może być nowatorską strukturą chemiczną, która nie została wcześniej zsyntetyzowana, jak również dopasowaniem z bazy danych już znanych cząsteczek leku. Ten sposób obliczeń in silico interakcji między lekami i enzymami znacznie skraca proces projektowania eksperymentalnego leku dla docelowego receptora.
Dynamika receptorów, z którymi wiążą się cząsteczki leku, to kolejny kierunek studiów w naszym dziale. Zrozumienie mechanizmu działania receptora jest pierwszym krokiem w kierunku opracowania sposobu ingerowania w jego mechanizm działania. Te cząsteczki receptorów są strukturami dynamicznymi, a strukturalne fluktuacje ich dynamiki są związane z ich funkcjonowaniem. W ten sposób dążymy do zrozumienia, jak te dynamiczne struktury funkcjonują w zależności od różnych czynników środowiskowych.
Jesteśmy również zainteresowani ulepszonymi technikami symulacji w celu zbadania funkcjonalnej dynamiki białek błonowych kanałów jonowych . Wadliwe działanie kanałów jonowych jest bezpośrednio związane z różnymi chorobami neurologicznymi i nerwowo-mięśniowymi, takimi jak epilepsja, choroba Alzheimera, choroba Parkinsona i choroba Huntingtona. Białka te są bardzo trudne do symulacji ze względu na brak eksperymentalnych informacji strukturalnych oprócz ich wielkości, gdy uwzględniono dwuwarstwy lipidowej. Tak więc ulepszone techniki próbkowania i symulacji, jak również zaawansowane metody modelowania homologii są niezbędne dla lepszego zrozumienia ich dynamiki.
Receptory beta2-adrenergiczne, fosfodiesteraza IV, receptory GABA-A, nikotynowe receptory acetylocholiny, izomeraza triosfosforanowa to tylko niektóre z systemów białkowych, którymi jesteśmy również zainteresowani.
Przyznane kwalifikacje / Poziom kwalifikacji
Po pomyślnym ukończeniu programu studenci zostaną nagrodzeni tytułem Bachelor of Science w zakresie bioinformatyki i genetyki (ramy kwalifikacji w europejskim obszarze szkolnictwa wyższego, QF-EHEA: poziom 1, europejskie ramy kwalifikacji (EQF-LLL): poziom 6)
Warunki przyjęć
Wnioskodawcy powinni uzyskać wymagane wyniki od przejścia do egzaminu w szkolnictwie wyższym (YGS), testu pierwszego cyklu (LYS / MF 3) i testu bezpośredniego transferu (DGS). Miejsca docelowe są organizowane centralnie przez Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). Zagraniczni studenci ubiegający się o program muszą przestrzegać kryteriów przyjęć ustalonych przez KHAS . Studenci mogą przenieść się do programu poprzez KHAS przepisów KHAS na podstawie przeniesienia poziomego.
Uznanie wcześniejszego uczenia się
Studenci mogą być zwolnieni z niektórych kursów, które osiągnęli w poprzednim programie, jeśli nie zostali już policzeni do pewnego stopnia w oparciu o decyzję KHAS w Regulaminie dotyczącym KHAS . Kursy przeprowadzane przez studentów, którzy przystąpią do programu "Direct Transfer Test" (DGS) z programu studiów stowarzyszonych, będą również oceniane na podstawie rozporządzeń dotyczących zwolnień KHAS .
Wymagania dotyczące ukończenia studiów
Studenci są zobowiązani do ukończenia wszystkich kursów w programie nauczania zaakceptowanych przez Senat (240 punktów ECTS) i mają minimalną średnią punktację (GPA) 2,00 / 4,00. Ponadto każdy uczeń musi ukończyć 40-dniowy obowiązkowy staż.
Definicja programu
Program studiów licencjackich z zakresu bioinformatyki i genetyki ma na celu zebranie różnego rodzaju danych na temat systemu biologicznego, przeniesienie tego cyfrowego środowiska danych, przetwarzanie tych danych za pomocą algorytmów komputerowych i konstruowanie modeli w celu zrozumienia organizmu. Uzyskane wyniki są wykorzystywane do zrozumienia żywych systemów, do projektowania leków ukierunkowanych na te mechanizmy; w ten sposób pośrednio ta dyscyplina przyczynia się do diagnozy i leczenia chorób. Poza tym program studiów bioinformatycznych i genetyki ma na celu dostarczenie podstawowej teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat analizy sekwencji DNA i manipulacji genetycznych.
Wyniki programu
- Zrozumienie i umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami z matematyki, fizyki, chemii i biologii w celu rozwiązywania złożonych problemów naukowych.
- Aby móc badać problemy naukowe w bioinformatyce i genetyki; umiejętność zaprojektowania eksperymentu, prowadzenia eksperymentów in silico, in vitro lub in vivo, w celu zebrania danych, analizy danych, uzyskania wyników i interpretacji, niezależnie lub jako część grupy.
- Aby móc rozpoznać strukturę i reakcję cząsteczek organicznych, zrozumieć i umiejętność konceptualizacji interakcji cech chemicznych, aktywności biologicznych i funkcji życiowych cząsteczek organicznych.
- Umiejętność znalezienia interakcji między strukturami a kinetyką enzymów w cząsteczkach organicznych i wykorzystanie tej interakcji do projektowania leków.
- Umiejętność modelowania molekularnego i symulacji dynamicznego systemu biologicznego przy użyciu podstawowych statystyk, fizyki, bioinformatyki i metod biologii obliczeniowej i / lub języków programowania.
- Aby zrozumieć i zdolność do konceptualizacji biologii komórki, struktury genetycznej, dziedziczności, genomu i mechanizmów ewolucyjnych.
- Aby móc śledzić rozwój bioinformatyki i genetyki z krytycznym punktem widzenia; nawyk monitorowania postępu i świadomości kształcenia ustawicznego.
- Świadomość i odpowiedzialność w kwestiach zawodowych, środowiskowych i jakościowych.
- Umiejętność komunikowania się na tematy naukowe, werbalne i pisemne, w języku angielskim i tureckim.
Profile zawodowe absolwentów
Ze względu na interdyscyplinarny charakter programu absolwenci tego działu mają szeroką skalę możliwości zatrudnienia. Uniwersytety, wydziały medycyny na różnych uniwersytetach, kryminalistyka, R
Dostęp do dalszych studiów
Po pomyślnym ukończeniu studiów licencjackich, kandydaci mogą przejść do programów dla absolwentów w oparciu o ich GPA i kryteria przyjęć zastosowanego programu dla absolwentów.
Ankiety ewaluacyjne
Ankieta ewaluacyjna kursu i instruktora, ankieta, ankieta satysfakcji ucznia
Współpraca międzynarodowa
Wymiana (Ameryka Północna, Europa i Azja), podwójny dyplom (Montana State U., Purdue U. w Indianapolis, Rollins) ve ERASMUS (z 13 uniwersytetami w 9 krajach).
O szkole
pytania
Podobne kursy
Licencjat z Bioinformatyki
- Lewiston, Stany Zjednoczone
Licencjat z bioinformatyki
- Rome, Włochy
Zaawansowany licencjat z bioinformatyki
- Bruges, Belgia