Licencjat w zakresie projektowania interakcji
Malmö University
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Malmö, Szwecja
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
SEK 515 000 / per course *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
02 Sep 2024
* pełna opłata za naukę
Wstęp
Projektowanie interakcji to ekscytująca dziedzina wiodących innowacji technologicznych. Projektanci interakcji dążą do tworzenia doświadczeń z produktami, usługami i środowiskami, które są nie tylko użyteczne i użyteczne, ale bardzo często przyjemne, wyraziste i pożądane.
Projektowanie interakcji w uczeniu się to kwestia budowania repertuaru metod, umiejętności i perspektyw teoretycznych. Co ważne, rozwijasz także wrażliwość na krytyczną rolę interesariuszy w projektowaniu, implikacje projektowania w społeczeństwie i własne poczucie estetyki interakcji.
Innowacyjny, przemyślany i dobrze wykonany projekt zwiększa wartość produktów i usług. Projektanci interakcji starają się zrozumieć ludzi i sytuacje, dla których zostali stworzeni, a korzystając z ich biegłości w zakresie technologii interaktywnej i form interaktywności, projektują artefakty i doświadczenia, aby poprawić sytuację. W tym procesie intensywnie badamy, szkicujemy, tworzymy prototypy i testujemy, aby nie tylko uzyskać właściwy projekt, ale także uzyskać właściwy projekt. Projektanci bardzo często pełnią rolę rzeczników użytkownika i potrafią pośredniczyć w złożonej kwestii i interesariuszach zaangażowanych w proces projektowania i produkcji.
Projektowanie interakcji na Malmö University w Malmö University
Nie jesteśmy jak inne wykształcenie związane z projektowaniem cyfrowym. Projektowanie interakcji na Malmö University w Malmö University wyróżnia się na trzy główne sposoby:
1. Projekt interakcji
Projektowanie interakcji wpisuje się w tradycję projektowania, koncentrując się na projektowaniu interaktywności - nie tylko na tym, jak wygląda artefakt lub co robi, ale jak reaguje i jak się czuje w użyciu. Poznawanie i wyrażanie interaktywności wymaga umiejętności technicznych, dlatego też w trakcie programu rozwijane są podstawowe umiejętności programowania. Uczymy programowania w sposób, który jest istotny dla projektowania interakcji i którego każdy zmotywowany uczeń może się nauczyć. Będziesz tworzyć prototypy interaktywnych doświadczeń na różnych urządzeniach i platformach, w tym internetowych i mobilnych.
Kształt projektantów interakcji produktów i usług to nie tylko oprogramowanie. Mamy silną tradycję i światowej klasy udogodnienia do pracy z formą fizyczną, a Ty nauczysz się technik takich jak cięcie laserowe i drukowanie 3D. Wraz z podstawowymi umiejętnościami elektronicznymi i mikroprocesorem będziesz w stanie opracowywać koncepcje w zakresie Internetu przedmiotów, urządzeń do noszenia i innych form inteligentnych produktów.
Nie tylko wykonasz dobrze wyglądające makiety, ale wprowadzisz swoje pomysły w życie.
2. Odpowiedzialny, wrażliwy projekt
Projektować to zmieniać świat, niezależnie od tego, czy projektant zamierza, czy nie, jego praca ma szersze implikacje. Nasza edukacja kształtuje odpowiedzialne, wrażliwe podejście do projektowania, które poważnie traktuje kwestie etyki i zrównoważonego rozwoju oraz jak projektować z myślą o ludzkich wartościach. Ponadto na Malmö University w Malmö University mamy silną tradycję w podejściu do projektowania partycypacyjnego, projektując nie tylko dla użytkowników, ale także z udziałem użytkowników i innych interesariuszy. Projektowanie interakcji można realizować nie tylko w celach komercyjnych, ale także po to, aby służyć i stawić czoła palącym problemom społecznym naszych czasów.
3. Nauczanie oparte na badaniach
Na Malmö University nie tylko zdobędziesz umiejętności stosowane przez projektanta interakcji - prowadzenie prac w terenie, programowanie, tworzenie makiet i filmów koncepcyjnych itd. - ale będziesz angażować się w najnowocześniejsze formy interaktywności i głębokie, teoretyczne perspektywy projektowania i interakcji. Będziesz rozwijać refleksyjne, krytyczne podejście, wiedząc nie tylko jak coś zrobić, ale także kiedy i dlaczego (lub dlaczego nie!). Jest to szczególnie ważne w dziedzinie związanej z technologią, takiej jak projektowanie interakcji, w której postępy następują szybko, a praktycy muszą być w stanie zrozumieć nowe technologie i praktyki zmian.
Studiuj za granicą, staże i przedmioty do wyboru
Piąty termin jest terminem opcjonalnym. Oznacza to, że możesz wybrać kurs na zupełnie inny temat, ale możesz też zanurzyć się w wybranej specjalizacji. Alternatywnie, podczas stażu możesz doświadczyć profesjonalnej praktyki projektowania interakcji i zdobyć cenne powiązania branżowe. Ostatnią alternatywą jest studiowanie za granicą, doskonała okazja do poszerzenia swoich osobistych i akademickich horyzontów.
Projekt stopnia
Szósty i ostatni semestr programu składa się z pracy magisterskiej. Podejmiesz duży niezależny projekt, którego treść i jakość odpowiadają poziomowi wejściowemu na studia magisterskie lub karierę zawodową.
Program prowadzi do uzyskania tytułu licencjata w zakresie projektowania interakcji.
W jakiej karierze będziesz przygotowany?
Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie dobrego wzornictwa jako wyróżniającego wartość, projektanci interakcji są poszukiwani. Agencje rządowe cenią także projektantów interakcji podczas projektowania i poprawy dostępu do usług publicznych. Posiadając wykształcenie w zakresie projektowania interakcji, możesz być przygotowany na wiele różnych ról poza projektowaniem interakcji, w tym projektowanie interfejsu użytkownika, projektowanie interfejsu użytkownika, projektowanie usług, projektant cyfrowy, projektowanie stron internetowych i inne.
Skupiając się na nauczaniu współczesnych technologii i metod, a także perspektywicznych perspektyw z badań, dobrze dostosujesz się do zmieniającego się rynku pracy, dzięki czemu będziesz w stanie kontynuować naukę w programie magisterskim. Podczas edukacji zdobędziesz doświadczenie we współpracy z przemysłem, a także z rówieśnikami, pracując nad różnorodnymi briefami, w których rozwijasz umiejętności zarządzania projektami.
Nasi studenci przeszli do kariery w wiodących firmach, takich jak Anima Connected, Arduino Verkstad, BitCraze, Cybercom, Fjord, IBM, IDEO, inUSE, Massive Entertainment, Sony Mobile, TetraPak, Topp, Ustwo i Visma.
Wymagania wstępne
Ogólne wymagania wstępne Angielski B.
Organizacja
Projektowanie interakcji koncentruje się na projektowaniu interaktywnych produktów, usług i środowisk. Opracowanie koncepcji, prototypowanie i ocena, studenci rozwijają interaktywność mobilną, internetową i aplikacyjną. Może to być wszystko, od stron internetowych po inteligentne ubrania, od gier komputerowych po interaktywne środowiska.
Projektanci interakcji tworzą w ten sposób użyteczny interaktywny projekt zorientowany na użyteczność, ale także ekspresyjny projekt dla przyjemności, a także krytyczny i estetyczny projekt. Projektowanie interakcji to obszar, który wyłonił się w odpowiedzi na cyfrowe właściwości materiału. Dyscyplina ta zapożycza teorię i metody z tradycyjnego projektowania, informatyki, nauk społecznych, humanistycznych i artystycznych.
Trzyletni program projektowania interakcji kładzie duży nacisk na projektowanie artefaktów cyfrowych zorientowane na użytkownika. Podstawą edukacji jest silna skandynawska tradycja projektowania polegająca na angażowaniu użytkowników w proces projektowania, co jest pożądane w firmach projektowych i technologicznych na całym świecie. Studenci są szkoleni, aby myśleć krytycznie i kwestionować istniejącą technologię jako sposób na kreatywną refleksję nad możliwościami nowych rodzajów interakcji.
Po ukończeniu studiów student powinien być dobrze przygotowany do pracy zawodowej w zakresie projektowania interakcji lub kształcenia podyplomowego w tej dziedzinie. Oprócz samozatrudnienia możliwości pracy obejmują projektowanie interakcji w firmach, firmach konsultingowych lub instytucjach kultury, obejmujące projektowanie stron internetowych i konsumentów, rozwój produktów, technologie mobilne i użyteczność.
Wyniki nauki
Wiedza i zrozumienie
Aby uzyskać tytuł licencjata w zakresie projektowania interakcji, student musi:
- wykazać się wiedzą i zrozumieniem na głównym kierunku studiów, w tym znajomością podstaw dyscyplinarnych dziedziny, zrozumienia stosowanych metodologii dziedziny, specjalistycznych badań w niektórych aspektach dziedziny oraz świadomości bieżących problemów badawczych.
Kompetencje i umiejętności
Aby uzyskać tytuł licencjata w zakresie projektowania interakcji, student musi:
- wykazać się umiejętnością wyszukiwania, gromadzenia, oceny i krytycznej interpretacji istotnych informacji dotyczących sformułowanego problemu, a także umiejętnością krytycznego omawiania zjawisk, problemów i sytuacji;
- wykazać się zdolnością do samodzielnego identyfikowania, formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań w określonych ramach czasowych;
- wykazać się umiejętnością prezentowania i omawiania informacji, problemów i rozwiązań w mowie i piśmie, a także w dialogu z różnymi odbiorcami; i
- wykazać umiejętności wymagane do samodzielnej pracy na głównym kierunku studiów.
Ocena i podejście
Aby uzyskać tytuł licencjata w zakresie projektowania interakcji, student musi:
- wykazać się umiejętnością dokonywania ocen na głównym kierunku studiów, opierając się na odpowiednich kwestiach dyscyplinarnych, społecznych i etycznych;
- wykazać wgląd w rolę wiedzy w społeczeństwie i odpowiedzialność jednostki za sposób wykorzystania wiedzy; i
- wykazać się umiejętnością rozpoznawania potrzeb dalszej wiedzy i ciągłego uczenia się.
Rekrutacja
Program
Organizacja
Projektowanie interakcji koncentruje się na projektowaniu interaktywnych produktów, usług i środowisk. Poprzez opracowywanie koncepcji, prototypowanie i ocenę uczniowie rozwijają interaktywność mobilną, internetową i opartą na aplikacjach. Może to być wszystko, od stron internetowych po inteligentne ubrania, od gier komputerowych po środowiska interaktywne.
Projektanci interakcji tworzą w ten sposób projekty użyteczne, interaktywne, zorientowane na użyteczność, wyraziste projekty dla przyjemności, a także projekty krytyczne i zorientowane na estetykę. Projektowanie interakcji to obszar, który powstał w odpowiedzi na cyfrowe właściwości materiału. Dyscyplina ta zapożycza teorię i metody z tradycyjnego projektowania, informatyki, nauk społecznych, humanistycznych i artystycznych.
Ten trzyletni program projektowania interakcji kładzie duży nacisk na projektowanie cyfrowych artefaktów skupionych na użytkowniku. Edukacja jest zakorzeniona w silnej skandynawskiej tradycji projektowej polegającej na angażowaniu użytkowników w proces projektowania. To szczególne podejście jest poszukiwane przez firmy projektowe i technologiczne na całym świecie. Studenci są szkoleni w zakresie krytycznego myślenia i kwestionowania istniejącej technologii w celu kreatywnej refleksji nad możliwościami nowych rodzajów interakcji.
Po ukończeniu studiów student powinien być dobrze przygotowany do pracy zawodowej w zakresie projektowania interakcji lub kształcenia podyplomowego w tym zakresie. Oprócz samozatrudnienia możliwości pracy obejmują projektowanie interakcji w firmach, firmach konsultingowych lub instytucjach kultury. Potencjalne specjalizacje obejmują projektowanie stron internetowych i konsumenckich, rozwój produktów, technologie mobilne i użyteczność.
Studia za granicą, staże i przedmioty do wyboru
Piąta kadencja jest kadencją fakultatywną. Oznacza to, że możesz wybrać kurs na zupełnie inny temat, ale możesz też zanurzyć się w wybranej przez siebie specjalizacji. Alternatywnie, decydując się na staż, możesz doświadczyć profesjonalnej praktyki projektowania interakcji i zyskać cenne kontakty branżowe. Kolejną alternatywą są studia za granicą, które mogą być doskonałą okazją do poszerzenia horyzontów osobistych i akademickich.
Projekt stopnia
Szósty i ostatni semestr programu składa się z pracy dyplomowej. Podejmiesz duży, niezależny projekt, którego treść i jakość odpowiadają poziomowi wejściowemu studiów magisterskich.
Program ten prowadzi do uzyskania tytułu licencjata w zakresie projektowania interakcji.
Kursy w ramach programu
Jesień 2024 – semestr 1
- Projekt interakcji: Metody I (KD400B), 7,5 punktów, obowiązkowe
- Programowanie (KD402D), 7,5 punktów, obowiązkowe
- Projekt interakcji: Tworzenie i prototypowanie (KD415B), 15 punktów, obowiązkowe
- Projekt interakcji: graficzne interfejsy użytkownika (KD401B), 7,5 punktów, obowiązkowe
Wiosna 2025 – semestr 2
- Projekt interakcji: Metody II (KD400C), 7,5 punktów, obowiązkowe
- Projekt interakcji: badania (KD416A), 7,5 punktów, obowiązkowe
- Projekt interakcji: Studio (KD417A), 7,5 punktów, obowiązkowe
Jesień 2025 – semestr 3
- Projekt interakcji: interaktywność (KD414A), 15 punktów, obowiązkowe
- Projekt interakcji: interakcja namacalna i ucieleśniona (KD409A), 15 punktów, obowiązkowe
Wiosna 2026 – semestr 4
- Projektowanie interakcji w społeczeństwie (KD418A), 15 punktów, obowiązkowe
- Projekt interakcji: Studio II (KD410C), 15 punktów, obowiązkowe
Wiosna 2027 – semestr 6
- Projektowanie interakcji: Metody badawcze w projektowaniu interakcji (KD412A), 7,5 punktów, obowiązkowe
- Projekt interakcji: projekt dyplomowy (KD413A), 22,5 punktów, obowiązkowy
Wynik programu
Wiedza i zrozumienie
Aby uzyskać tytuł licencjata w zakresie projektowania interakcji, student musi:
- Wykazać wiedzę i zrozumienie w głównym kierunku studiów, w tym wiedzę na temat podstaw dyscypliny w tej dziedzinie, zrozumienie stosowanych metodologii w tej dziedzinie, specjalistyczne badania w niektórych aspektach tej dziedziny oraz świadomość bieżących problemów badawczych
Kompetencje i umiejętności
Aby uzyskać tytuł licencjata w zakresie projektowania interakcji, student musi:
- Wykazać umiejętność wyszukiwania, gromadzenia, oceny i krytycznej interpretacji informacji istotnych dla sformułowanego problemu, a także umiejętność krytycznego omawiania zjawisk, problemów i sytuacji
- Wykazać umiejętność samodzielnego identyfikowania, formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań w określonych ramach czasowych
- Wykazać umiejętność prezentowania i omawiania informacji, problemów i rozwiązań w mowie i piśmie, a także w dialogu z różnymi odbiorcami
- Wykazać umiejętności wymagane do samodzielnej pracy na głównym kierunku studiów
Ocena i podejście
Aby uzyskać tytuł licencjata w zakresie projektowania interakcji, student musi:
- Wykazać umiejętność dokonywania ocen na głównym kierunku studiów, w oparciu o istotne kwestie dyscyplinarne, społeczne i etyczne
- Wykazać wgląd w rolę wiedzy w społeczeństwie i odpowiedzialność jednostki za sposób wykorzystania wiedzy
- Wykazać umiejętność identyfikowania potrzeb w zakresie dalszej wiedzy i ciągłego uczenia się
Możliwości związane z karierą
Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie dobrego projektu, projektanci interakcji cieszą się dużym zainteresowaniem. Agencje rządowe cenią także projektantów interakcji w projektowaniu i ulepszaniu dostępu do usług publicznych. Mając wykształcenie w zakresie projektowania interakcji, możesz nadawać się do kilku różnych ról wykraczających poza projektowanie interakcji, w tym do projektowania doświadczeń użytkownika, projektowania interfejsu użytkownika, projektowania usług, projektowania cyfrowego, projektowania stron internetowych i wielu innych.
Koncentrując się na nauczaniu współczesnych technologii i metod, a także przyszłościowych perspektyw wynikających z badań, dobrze dostosujesz się do zmieniającego się rynku pracy i będziesz dobrze przygotowany do kontynuowania nauki w ramach programu magisterskiego. Podczas edukacji zdobędziesz doświadczenie we współpracy z partnerami branżowymi, a także współpracownikami, pracując nad różnymi briefami, dzięki którym rozwiniesz swoje umiejętności zarządzania projektami.
Nasi studenci przeszli do kariery w wiodących firmach, takich jak Anima Connected, Arduino Verkstad, BitCraze, Cybercom, Fjord, IBM, IDEO, inUSE, Massive Entertainment, Sony Mobile, TetraPak, Topp, Ustwo i Visma.