
Bachelor in Tourism Management
Deventer, Niderlandy
CZAS TRWANIA
4 Years
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Sep 2025
CZESNE
EUR 9030 / per year *
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
* tuition fee (EU/EEA students) €2601 per year
Rekrutacja
Stypendia i Finansowanie
Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować stypendia utalentowanym studentom zagranicznym, którzy aplikują na studia licencjackie lub magisterskie na Saxion University of Applied Sciences .
Program stypendialny Saxion
Na przestrzeni lat opracowaliśmy kilka stypendiów dostępnych dla utalentowanych międzynarodowych studentów studiów licencjackich i magisterskich spoza UE/EOG.
- Program stypendialny Orange Tulip (OTS)
- Program Wiedzy Orange (OKP)
- Program stypendialny MENA (MSP)
- Stypendium Holland (HS)
Inne stypendia
Dalsze informacje na temat tego, jak i gdzie ubiegać się o stypendium, można uzyskać w najbliższej Ambasadzie Królestwa Niderlandów lub w Holenderskiej Organizacji Edukacyjnej NUFFIC.
Program
Pierwszy rok:
Odkryj świat turystyki i wypoczynku
W pierwszym semestrze założysz agencję obserwującą trendy, której celem będzie informowanie sektora o najnowszych światowych trendach i o tym, jak wpłyną one na organizacje turystyczne i firmy. Dowiesz się więcej o sektorze, przeprowadzisz badania i zapewnisz rentowność finansową swojej agencji.
Obszary tematyczne: Rynek turystyczny, komunikacja, badania, zarządzanie projektami i ekonomia.
Poznaj turystę
Drugi semestr będzie poświęcony poznaniu „turysty”. Będzie to obejmować analizę różnych typów turystów i powodów, dla których podróżują, a także uzyskanie wglądu w ich świat. Będziesz zobowiązany do doradzania organizacji, w jaki sposób chiński turysta powinien zostać powitany w uprzejmy i gościnny sposób. W tym celu będziesz studiować różne kultury i nauczysz się, jak napisać raport doradczy.
Obszary tematyczne: zachowania turystyczne, komunikacja, badania, kultura i gościnność.
Przejęcie mediów społecznościowych w europejskim mieście
Trzeci semestr będzie poświęcony studiowaniu różnych destynacji, identyfikowaniu potrzeb i życzeń konkretnej grupy docelowej oraz poznawaniu marketingu internetowego. Twoje zadanie będzie obejmowało wykorzystanie mediów społecznościowych do promowania konkretnej destynacji wśród określonej grupy docelowej.
Obszary tematyczne: destynacje, marketing i marketing online oraz zachowania konsumentów.
Promowanie odpowiedzialnej turystyki
Ostatni semestr tego roku pozwoli Ci zanurzyć się w znaczących działaniach, badając opcje dostępne dla konkretnej organizacji turystycznej pod kątem generowania wartości dla klientów, personelu i całego społeczeństwa. Oznacza to, że będziesz zachęcać do szacunku dla ludzi i środowiska, jednocześnie uwzględniając tożsamość organizacji i ograniczenia finansowe.
Obszary tematyczne: turystyka, społeczna odpowiedzialność biznesu, ekonomia i rozwój organizacyjny.
Zarządzanie wydarzeniami i zarządzanie projektami
Umiejętności organizacyjne najlepiej nabywa się w praktyce, dlatego będziesz organizować wydarzenie dla prawdziwego klienta. Nauczysz się, jak zarządzać potrzebami i życzeniami swojej grupy docelowej, a jednocześnie doskonalić swoje umiejętności interpersonalne, umiejętności spotkań, umiejętności komunikacyjne i zdolność do pracy w sposób ustrukturyzowany.
Nauka języków obcych
Niezaprzeczalnym jest fakt, że jesteśmy częścią globalnego społeczeństwa, co oznacza, że biegłość w języku obcym stała się niezbędną umiejętnością. Będziesz zobowiązany do podjęcia nauki języka angielskiego jako części tego programu studiów, ale możesz również zdecydować się na podjęcie nauki jednego z następujących innych języków: hiszpańskiego, niemieckiego i francuskiego (w zależności od wystarczającego zainteresowania).
Rozwój osobisty
Ponosisz odpowiedzialność za przygotowanie i zaprojektowanie swojego programu studiów. Czasami może to być trudne, ale zaletą jest to, że pomaga ci to odkryć swoje mocne strony, talenty i słabości. Otrzymasz wiele porad i pomocy w tym zakresie i zostanie ci przydzielony doradca ds. kariery w nauce.
Sześć filarów zarządzania turystyką
Dwa obszary specjalizacji: turystyka i rekreacja
W 1. roku skoncentrujesz się na obu obszarach specjalizacji, aby dobrze się z nimi zapoznać. W 2. roku wybierasz tematy, które Cię interesują w ramach dowolnej z tych dwóch dziedzin.
Zastosuj w praktyce to, czego się nauczyłeś
Chcemy, abyś był w kontakcie z przyszłymi pracodawcami tak często, jak to możliwe. Odwiedzisz więc wiele firm, będziesz słuchał wykładów gościnnych od profesjonalistów i rozwiązywał bieżące problemy klientów w tej dziedzinie.
Rozwiązuj rzeczywiste problemy
W każdym kwartylu skupisz się na jednym głównym problemie turystycznym. Aby go rozwiązać, potrzebujesz czegoś więcej niż tylko wiedzy specjalistycznej w zakresie turystyki, ale także wiedzy na temat komunikacji, biznesu i badań.
Przygotuj się na inteligentny świat!
Turystyka i technologia są nierozerwalnie ze sobą powiązane. Pomyśl o stronach internetowych porównujących bilety lotnicze, aplikacjach pełniących rolę osobistych agentów podróży i systemach obsługi klienta, które generują automatyczne odpowiedzi.
Staże na całym świecie
Zbudowaliśmy dużą międzynarodową sieć firm, które oferują staże dla studentów Saxion. Nasza sieć gwarantuje jakość Twojego stażu pod względem możliwości uczenia się.
Współpraca ze studentami i nauczycielami zagranicznymi
Będziesz ściśle współpracować zarówno ze studentami z różnych kultur, jak i wykładowcami. Twoi wykładowcy będą Cię wspierać w rozwijaniu wiedzy i umiejętności oraz będą Cię nieustannie rzucać wyzwania.
Przedmioty rok 1
Moduły:
- Zmieniający się świat turystyki
- Turysta
- Marketing docelowy
- Tworzenie wartości
Tematy:
- Języki
- Komunikacja
- Działając ekonomicznie
- Badania
- Rozwój osobisty
Drugi rok:
Staże na całym świecie i projekty w prawdziwym życiu
Opracuj innowacyjną koncepcję dla sektora turystycznego Jeśli lubisz wymyślać nowe pomysły i koncepcje, ten termin będzie dla Ciebie interesujący, ponieważ będziesz projektować koncepcję lub koncepcję podróży dla turystów i klientów rekreacyjnych.
Osiągniesz to za pomocą innowacyjnych narzędzi, takich jak aplikacje wirtualnej rzeczywistości, aplikacje spersonalizowane i roboty. Możesz wykorzystać swój pomysł do założenia własnej firmy lub wolisz zaprojektować innowacyjną koncepcję dla już istniejącej firmy. To zależy wyłącznie od Ciebie!
Będziesz musiał udowodnić, że Twój pomysł jest opłacalny. Będziesz także musiał znać najnowsze osiągnięcia w sektorze turystycznym i znać zasady marketingu, innowacyjne narzędzia i kreatywne myślenie.
Rozwiązuj dylematy w branży turystycznej
Termin ten będzie skupiał się na odpowiedzialnej turystyce. Będziesz doradzać organizacjom stojącym przed pewnymi dylematami, na przykład pomagając biurom podróży w formułowaniu planu ofert wakacji w krajach, w których problemem są prawa człowieka lub gdzie środowisko i tubylcza kultura wymagają ochrony.
Zdobędziesz mocne podstawy w zasadach odpowiedzialności ekonomicznej, dzięki czemu będziesz mógł rozwiązywać opisane powyżej rodzaje dylematów.
Przedmioty rok 2
Moduły:
- Wpływ turystyki
- Przedsiębiorczość w turystyce
- (Międzynarodowy) staż
Tematy:
- Inteligentna technologia
- Działając ekonomicznie
- Odpowiedzialne podejmowanie decyzji
Trzeci i czwarty rok:
Możliwość specjalizacji w swojej dziedzinie
Będziesz pracować w mniejszych grupach nad problemami podnoszonymi przez organizacje turystyczne, w szkole lub na miejscu. Te projekty pozwalają Ci specjalizować się w określonych obszarach i dalej rozwijać swoje talenty i profil zawodowy.
Możesz wybierać spośród różnych projektów (takich jak rozwój destynacji, hotelarstwo, odpowiedzialna turystyka lub marketing) dla różnych firm (takich jak organizatorzy wycieczek, hotele, instytucje rządowe, muzea lub firmy zajmujące się rekreacją), niezależnie od tego, czy pracujesz w szkole, w regionie czy za granicą .
W okresie nieletnim możesz uczęszczać na kursy w innej instytucji szkolnictwa wyższego w Holandii lub na jednej z naszych uczelni partnerskich w Europie i poza nią, odbyć kurs przygotowawczy do studiów magisterskich na uniwersytecie lub odbyć inny staż, podczas którego koncentrujesz się na swoje umiejętności zarządzania. Ostatni semestr obejmuje zaliczenie pracy dyplomowej.
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
Możliwości pracy w zarządzaniu turystyką
Możliwości są nieograniczone: możesz zostać menadżerem ds. gościnności w linii lotniczej, niezależnym doradcą ds. podróży, menedżerem produktu w internetowej organizacji turystycznej, menadżerem ośrodka wakacyjnego, konsultantem ds. marketingu lub obsługi klienta w agencji, rządowym doradcą ds. turystyki lub przedsiębiorca, który wstrząsa branżą. Absolwenci zarządzania turystyką z łatwością znajdą także pracę w niektórych stosunkowo nowych organizacjach oferujących platformy internetowe, takie jak Airbnb czy Skyscanner.
Krótko mówiąc, absolwenci zarządzania turystyką są wysoko cenieni na stanowiskach, w których należy dotrzeć do określonych grup docelowych i gdzie gościnność i technologiczne know-how są niezbędnymi umiejętnościami, zarówno w sektorze turystycznym, jak i poza nim!
Doradca ds. ekonomii czasu wolnego
Aby umieścić miasto lub region na mapie, łączysz strony, takie jak przedsiębiorcy, rządy i stowarzyszenia. Dbasz o pomyślny rozwój działań i wydarzeń z zakresu kultury, rekreacji, gastronomii i turystyki. Badasz i doradzasz możliwe grupy docelowe oraz ich potrzeby i życzenia. Bierze się pod uwagę także mieszkańców i otoczenie naturalne.
Marketer miejski
Jako marketer miejski promujesz miasto, dzielnicę lub gminę. Masz dużo kontaktu z mieszkańcami, sprzedawcami detalicznymi, przedsiębiorcami z branży gastronomicznej i turystycznej. Wiesz dokładnie, co dzieje się w mieście i co jest potrzebne. Zmieniasz lub wzmacniasz istniejący wizerunek, organizując wszelkiego rodzaju działania i kampanie mające na celu przyciągnięcie większej liczby odwiedzających. Ściśle współpracujesz z gminą, organizacjami eventowymi i marketingowymi.
Menedżer produktu
Jako menedżer produktu jesteś odpowiedzialny za opracowywanie i przygotowywanie wakacji dla (internetowych) organizacji turystycznych. Ty decydujesz o wszystkich aspektach podróży, takich jak transport, zakwaterowanie, rozrywka i cena. Bierzesz pod uwagę konkurencję, podaż i popyt oraz kulturę miejsca docelowego. Współpracujesz z (międzynarodowymi) lokalnymi partnerami oraz działami zakupów i komunikacji.
I jest jeszcze więcej...
Oczywiście możesz także zostać niezależnym doradcą ds. podróży, konsultantem lub przedsiębiorcą. Lub znajdź pracę w jednej ze stosunkowo nowych firm oferujących platformy internetowe, na których podróżny może porównać ceny i zarezerwować wakacje bezpośrednio, bez korzystania z biura podróży. Na przykład analityk danych.