
Licencjat z projektowania doświadczeń użytkownika.
The Hague, Niderlandy
CZAS TRWANIA
3 Years
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
Termin składania wniosków
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Sep 2025
CZESNE
EUR 3
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
Wstęp
Jesteś kreatywną osobą zainteresowaną technologią? Dążysz do zrozumienia ludzi i ich potrzeb oraz tworzenia angażujących produktów i aplikacji dostosowanych do nich? W takim razie idealnie pasujesz do User Experience Design!
Inteligentne narzędzia są częścią codziennego życia. Zawsze masz przy sobie smartfon wyposażony w każdą możliwą aplikację społecznościową. Podczas ćwiczeń sprawdzasz swoje tętno na smartwatchu. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co składa się na projektowanie przyjaznych dla użytkownika i znaczących produktów, takich jak te?
Projektanci User Experience zajmują się kwestiami, które sprawiają, że produkty te są znaczące i przyjazne dla użytkownika. Nieustannie zadajemy pytania takie jak "Jak ważne jest to dla użytkowników?" "Jaką wartość dodaje to ludziom?" "Jak możemy sprawić, by ta aplikacja była zabawna?" "Jak możemy wykorzystać technologię, aby ułatwić ludziom codzienne życie?"
Uniwersytet Nauk Stosowanych w Hadze oferuje dwie wersje programu Communication and Multimedia Design. Pierwsza z nich to Interaction Design (po holendersku), a druga to User Experience Design (UXD, po angielsku). Obie wersje odwołują się do kreatywnej mocy studentów. Projektanci interakcji wykorzystują tę moc do tworzenia inteligentnych aplikacji, które można natychmiast wykorzystać. Projektanci doświadczeń użytkownika wymyślają inteligentne koncepcje. W obu programach zawsze szukamy najlepszej możliwej jakości interakcji między ludźmi a systemami. Oba kierunki prowadzą do tej samej kwalifikacji końcowej, licencjata.
Czy ten program brzmi jak coś dla Ciebie? Zapraszamy do kontaktu z nami. Czekamy na Ciebie w przyszłym roku akademickim!
Rekrutacja
Galeria
Stypendia i Finansowanie
Istnieją różne sposoby finansowania studiów w zależności od tego, czy pochodzisz z UE/EOG i Szwajcarii, czy spoza tego regionu.
Wsparcie finansowe dla studentów z UE/EOG i spoza UE/EOG
Jako student zagraniczny na uniwersytecie lub wyższej edukacji zawodowej w Holandii możesz ubiegać się o dofinansowanie dla studentów. Stypendia dla studentów spoza UE/EOG
Stypendia dla studentów spoza UE/EOG
Uzyskaj najnowsze informacje na temat finansowania studiów i najlepsze wskazówki dotyczące stypendiów, jeśli pochodzisz spoza UE/EOG.
Program
1 rok
Wkraczamy w praktykę projektowania
Nie, nie będziemy zasypywać Cię książkami w tym pierwszym roku projektowania doświadczenia użytkownika. Ale tak, w tym roku masz wiele kursów wprowadzających. W bardzo przyjemny sposób. Od pierwszego dnia komunikujesz się z firmami takimi jak Philips, IKEA i Google. Rozmawiasz z profesjonalistami, innymi studentami i wykładowcami o tym, jak Twoje przełomowe pomysły mogą zmienić sposób, w jaki ludzie korzystają z codziennych produktów.
Dzięki temu zrozumiesz, w jaki sposób użytkownik wchodzi w interakcję z technologią. Zaczyna się wypełnianie skrzynki z narzędziami podstawami komunikacji, prototypowania, perswazyjnych doświadczeń, projektowania technicznego i programowania. Dowiesz się, jak przekształcać proste pomysły w doświadczenia na platformach cyfrowych i fizycznych. Zaprogramujesz swoje umiejętności cyfrowe, patrząc na technologie internetowe, platformy mobilne (Android i iOS), przetwarzanie, Arduino i technologię czujników.
Blok 1 i 2
Moduł 1
- Wycieczka do Linz, Ars Electronica i umiejętności międzykulturowe
- Wprowadzenie do projektowania UX
- Badania dla projektu I
- Projektowanie i kreatywność
- Laboratorium umiejętności
Moduł 2
- Projektowanie interakcji I
- Badania dla projektu II
- Psychologia doświadczenia
- Projekt Indywidualny projekt
Blok 3 i 4
Moduł 3
- Projektowanie interakcji II
- Programowanie
- Budowanie angażujących prototypów
- Projektowanie dla emocji
Moduł 4
- Cyfrowy plac zabaw
- Wartości w projektowaniu
- Doświadczenia perswazyjne
- Badania i projektowanie projektu
Rok 2 i 3
Kopać głębiej
Po eksploracji User Experience Design w roku 1, zaczniesz kopać głębiej na początku roku 2. Przekształcisz poważne pomysły w wykonalne plany biznesowe. Zawsze będziesz zwracać szczególną uwagę na nawyki technologiczne użytkowników końcowych. Aby Twoje projekty technologiczne odniosły sukces, musisz zrozumieć systemy społeczne stanowiące sedno Twoich pomysłów. Docenisz, że gusta są różne. Że gusta międzynarodowe różnią się jeszcze bardziej. Międzynarodowa klasa na UXD pokaże Ci, jak różne kultury doświadczają technologii. Dowiesz się, jak zaspokoić światowe potrzeby produktowe.
W pierwszych dwóch modułach drugiego roku bierzesz udział w programie pobocznym, wyjeżdżasz na wymianę lub staż. A w pierwszej połowie trzeciego roku dogłębnie zgłębiasz zawiłości UXD.
Staż
Twój staż będzie Twoim pierwszym długoterminowym wprowadzeniem do praktyki. Podczas stażu wykorzystasz swoją wiedzę, umiejętności i nastawienie, na przykład dla gigantów, takich jak Capgemini, Intel, Apple lub innej firmy. Zrób staż w jednej z wielu świetnych agencji projektowych w Randstad. Albo w firmie informatycznej, dużym ubezpieczycielu lub banku. Jako początkujący projektant doświadczeń użytkownika myślisz o tworzeniu nowych koncepcji.
UXD to globalny zawód. Dlaczego więc nie miałbyś używać swojego zestawu narzędzi w innym kraju podczas stażu? W każdym razie odkryjesz, które aspekty projektowania doświadczeń użytkownika najbardziej do Ciebie przemawiają w praktyce. Dzięki temu doświadczeniu możesz wybrać swoje przedmioty poboczne lub określić zadanie dyplomowe.
Twoje ukończenie studiów
Prawie skończyłeś studia. To tylko twój projekt dyplomowy. Wyzwanie, które podejmujesz bez pomocy kolegów ze studiów lub wykładowców w drugiej połowie trzeciego roku. W pierwszej połowie tego roku dokonałeś już dogłębnej eksploracji złożoności UXD. To naprawdę „wszystko, co dotyczy UXD”! Projekt dyplomowy daje ci możliwość pokazania, jaką wiedzę i umiejętności zgromadziłeś w swoim zestawie narzędzi podczas tego trzyletniego programu. Po przedstawieniu wyników swojego projektu dyplomowego z dużym zaangażowaniem jesteś gotowy, aby uderzyć w swoją nową karierę jako cyfrowy pionier.
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
Kim się staniesz?
- Projektant UX
- Badacz UX
- Projektant interakcji
- Projektant doświadczeń użytkownika
- Front-end developer
- Projektant usług
- Projektant społecznościowy
- Projektant interfejsu wizualnego
- Menedżer ds. technologii informatycznych
- Programista aplikacji mobilnych