Licencjat z ekonomii i zarządzania dla kultury i komunikacji artystycznej
University Bocconi
Klucz informacyjny
Wybierz lokalizację
Lokalizacja kampusu
Milan, Włochy
Języki
Język angielski, Włoski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 12 689 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* *z zastrzeżeniem korekty
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
Program daje silne przygotowanie w dziedzinie ekonomii i biznesu, a także wyróżnia się naukami humanistycznymi , poprawiając umiejętności krytycznej oceny. Różnorodność omawianych tematów odróżnia go od innych programów Bocconi BSc.
Absolwenci tego programu pracują w wielu firmach i instytucjach z różnych branż, ale podejście i metody nauczania sprawiają, że jest on szczególnie odpowiedni dla studentów zainteresowanych branżami artystycznymi (muzea, teatry i domy aukcyjne), sektorami kultury (wydawnictwo, muzyka , telewizja) oraz obszary kreatywne (moda, design, komunikacja i urbanistyka).
Oferuje podejście porównawcze. Specjaliści ds. zarządzania i przedsiębiorczości są przygotowani do pracy w międzynarodowych środowiskach wymagających umiejętności dostosowania się i interakcji z różnymi kulturami i językami.
Podczas programu skupisz się szczególnie na zarządzaniu projektami poprzez projekty grupowe i warsztaty inspirowane przez firmy i instytucje, a prowadzone przez pracowników naukowych. Aktywne uczenie się jest podstawową cechą programu nauczania, a interakcja między uczniami z różnych środowisk zachęca do wymiany poglądów i rozwoju umiejętności słuchania.
Zamieszkasz w tętniącym życiem i ekscytującym mieście: Mediolan to idealne miejsce, ze względu na wiele możliwości kontaktu i spotkań z firmami ze wszystkich branż i wszelkiego rodzaju instytucjami kulturalnymi.
Struktura programu
Pierwszy rok
Głowne tematy
- Zarządzanie firmami i instytucjami kulturalnymi
- Filozofia sztuki
- Krytyczne podejścia do sztuki
- Ekonomia
- Matematyka
- Historia gospodarcza
- Prawo
- Pierwszy język obcy
- Informatyka
W pierwszym roku zdobędziesz solidne podstawy w ekonomii, zarządzaniu, metodach ilościowych i prawie, koncentrując się na branżach i sektorach kreatywnych, które zostaną wzmocnione w drugim roku.
W programie znajdują się również specjalne kursy humanistyczne. W szczególności Method and Research in Arts są podzielone na 3 kursy (rozłożone na pierwszym i drugim roku) i pozwalają uczniom nauczyć się artystycznego i kulturowego języka typowego dla tradycji zachodniej. Pierwszy kurs wprowadzający w pierwszym roku jest obowiązkowy.
Drugi rok
Głowne tematy
- Księgowość
- Statystyka
- Organizacja
- Antropologia kulturowa
- Krytyczne podejścia do sztuki
- Drugi język obcy
- Seminarium umiejętności miękkich
Na drugim roku będziesz studiować główne tematy związane z ekonomią i zarządzaniem w przemysłach kultury. Rachunkowość nauczy Cię podstawowej logiki i technik rachunkowości korporacyjnej oraz czytania powiązanych dokumentów. Organizacja pomoże ci zrozumieć, jak zorganizowana jest firma/instytucja, a także indywidualne zachowania i dynamika grupy w jej obrębie.
Następnie podejmiesz kolejny kurs humanistyki, antropologii kulturowej oraz ukończysz metody i badania w sztuce z dwoma kursami monograficznymi, które zapewnią ci odpowiednie tło potrzebne do krytycznego czytania, zrozumienia i docenienia określonych obszarów tematycznych, co może prowadzić do wyboru kariery. Można je dowolnie wybierać spośród:
- Sztuki i kultury wizualne
- Informacja, narracja, media
- Muzyka i sztuki sceniczne
Na koniec weźmiesz udział w seminarium mającym na celu poprawę Twoich umiejętności przywódczych i menedżerskich.
Trzeci rok
Głowne tematy
- Marketing
- Finanse
- Strategia konkurencji w branżach kreatywnych
- Prawo biznesowe
- Warsztat
- Program wymiany
- Praktyka
- Raport końcowy
W ostatnim roku uzupełnisz przygotowanie menedżerskie w branżach kreatywnych, studiując takie tematy jak marketing, strategia, finanse (zarówno finanse przedsiębiorstw, jak i rynki i instytucje finansowe) oraz prawo gospodarcze. Ponadto będziesz musiał wybrać jeden warsztat (lub zastąpić go stażem):
- Decyzje dotyczące komunikacji i konsumpcji kulturalnej
- Badania rynku dla środowisk kulturowych
- Polityka dla sztuki i kultury
- Turystyka, tożsamość lokalna i zarządzanie destynacją
- Transformacja sektora kultury i rynku sztuki: krytyczne kwestie i przypadki
- Krajowe modele biznesowe w modzie i luksusie
- Globalny przemysł wyobrażeń
- Zrównoważony rozwój lokalnej produkcji w globalnym świecie
- Zakłócenia cyfrowe i przedsiębiorczość
Możesz także wziąć udział w programie studiów za granicą na jednej z partnerskich uczelni za granicą.
Wymagania programu mogą ulec zmianie.
Możliwości międzynarodowe
Studiowanie za granicą może być świetną okazją do rozwoju zarówno akademickiego, jak i osobistego, pozwalającą stawiać sobie wyzwania w wielokulturowym środowisku. Program wymiany daje możliwość spędzenia jednego semestru za granicą na uczelni partnerskiej, rozpoczynając w programie Bachelor of Science.
Programy wymiany
Studia semestralne z prestiżowymi uczelniami partnerskimi, w tym:
- Uniwersytet Erasmusa (Holandia)
- Uniwersytet Nowojorski, Stern School of Business (USA)
- Universidad de San Andres (Argentyna)
- Singapurski Uniwersytet Zarządzania (Singapur)
- Politechnika, Sydney (Australia)
Możliwości zawodowe
Większość absolwentów ekonomii i zarządzania sztuką, kulturą i komunikacją kontynuuje naukę na poziomie magisterskim; absolwenci mogą również mieć bezpośredni dostęp do rynku pracy.
Absolwenci mogą pracować w zarządzaniu instytucjami i przedsiębiorstwami kreatywnymi i kulturalnymi, pracując w marketingu i komunikacji; sprzedaż i dystrybucja; administracja, planowanie i kontrola, zarządzanie finansami; oraz planowanie, organizacja i zarządzanie wydarzeniami.
Umiejętności obejmują interpretację języków artystycznych oraz analizę dynamiki kulturowej we współczesnym świecie i jej wpływu na relacje społeczne; analizowanie rynków, sprzedaży, kanałów i zarządzania konsumentami ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji, instytucji i firm kreatywnych i kulturalnych; oraz sporządzanie i analizowanie sprawozdań finansowych, planowanie i kontrola zarządcza oraz powiązanych aspektów prawnych, w szczególności praw autorskich i znaków towarowych.
Możliwości kariery dla absolwentów mogą być w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach; spółki publiczne, prywatne i non-profit; firmy dostarczające towary lub usługi związane z zagadnieniami społecznymi i sztuką, kulturą, komunikacją, show-biznesem, sportem, turystyką, modą i designem oraz mediami i mediami cyfrowymi lub rozpoczynające inicjatywę przedsiębiorczą; startupy.
Wstęp
Co roku Uniwersytet Bocconi wybiera najlepszych kandydatów i wyznacza liczbę studentów, którzy mogą zostać przyjęci na jego programy, aby zapewnić najlepsze warunki powitalne i sukces na ścieżce akademickiej oraz ułatwić naszym Absolwentom wejście w świat zawodowy.
Zwykle dla studentów pierwszego roku studiów licencjackich i magisterskich na kierunkach prawo dostępnych jest łącznie 2700 miejsc. Zajęcia składają się z około 100 studentów na studiach licencjackich prowadzonych w języku angielskim i około 120 studentów na studiach licencjackich prowadzonych w języku włoskim. Zintegrowane zajęcia magisterskie z prawa (prowadzone tylko w języku włoskim) składają się z około 140 uczniów.
O szkole
pytania
Podobne kursy
Licencjat z nauk politycznych: filozofia i ekonomia
- Rome, Włochy
Licencjat z Polityki Rozwoju Społecznego i Gospodarczego
- Chicago, Stany Zjednoczone
Licencjat z ekonomii i zarządzania (4 lata)
- Prague, Czechy