Keystone logo
Universidad Francisco Marroquin

Universidad Francisco Marroquin

Universidad Francisco Marroquin

Wstęp

Universidad Francisco Marroquín, znany również pod nazwą UFM, jest prywatnym i świeckim uniwersytetem w Guatemala City w Gwatemali. Został założony w sierpniu 1971 r. Wokół filozofii libertarianizmu.

Według ekonomisty Miltona Friedmana jest to „jeden z wiodących uniwersytetów w Ameryce Łacińskiej”.

Naszym celem było zbadanie i upowszechnienie zasad etycznych, ekonomicznych i prawnych wolnego społeczeństwa. Byliśmy przekonani, że w dłuższej perspektywie rządzą pomysły; że gdyby nasz kraj cieszył się pokojowym dobrobytem, bez nacisków ze strony grup ideologicznych, konieczne było, aby wystarczająco wpływowi ludzie jasno zrozumieli organizację wolnego społeczeństwa, a tym samym uzyskali przekonanie i odwagę, by go bronić.

Naassom Azevedo / Unsplash

Amigos em campus universitário

misja

Naszą misją jest nauczanie i upowszechnianie etycznych, prawnych i ekonomicznych zasad społeczeństwa wolnych i odpowiedzialnych ludzi.

wartości

Prawda

Prawda jest niezbędnym i niezbędnym środkiem do osiągnięcia dobra

Wolność

Tylko w wolności można realizować swoje szczęście, być odpowiedzialnym i postępować moralnie.

Sprawiedliwość

Sprawiedliwość polega na uznaniu każdej osoby za własną.

Cnoty

116101_Virtudes.jpg

Doskonałość naukowa

Definicja

  • Przez „doskonałość” rozumiemy wyższą jakość, która sprawia, że ludzie lub rzeczy zasługują na szczególną ocenę lub szacunek. I dla „doskonałości akademickiej”, jakości idei, zasad i działań tych, którzy jako profesorowie lub studenci zwyczajowo stawiają się ponad zwykłym materialnym i rutynowym wypełnianiem swoich obowiązków, stanowiąc żywy przykład spójnego życia dla wszystkich. Doskonałość rozumiana w ten sposób jest możliwa tylko w ramach wolności, kompetencji i szacunku.
  • Doskonałość akademicka musi być zdobywana i broniona w profesjonalny sposób. Z tego samego powodu może być pomyślany jedynie w wyniku wytrwałych wysiłków i czasami bolesnych wyrzeczeń, niezbędnych do otwarcia nowych luk i ścieżek w dziedzinie wiedzy.
  • Instytucja dążąca do doskonałości akademickiej jest demonstrowana i akredytowana przez emulatorów i naśladowców, których inspiruje przez lata.
  • Osoba, która dąży do doskonałości, nigdy nie może być zrealizowana jako taka, jeśli w każdym przypadku nie żąda od siebie więcej niż innych.

Doskonałość profesora

  • Doskonałość akademicka nauczyciela zakłada przygotowanie na odległość (wspierane przez jego referencje) i bliskie przygotowanie (polegające na starannym i codziennym przygotowaniu każdego przedmiotu i każdej klasy), aby hojnie oddać służbie uczniom swoje doświadczenie jako uczonego i wychowawcy, jego entuzjazm dla tematu, którego udziela, oraz jego stanowcza, uprzejma i spersonalizowana uwaga na każdego z nich.
  • Pociąga to za sobą również jasność i spójność pomysłów, które stara się przekazać, znajomość konkretnej sytuacji uczniów, rozeznanie, aby wybierać, przypisywać i ustalać priorytety zadań, dyskrecję do żądania i sugerować najodpowiedniejsze odczyty.
  • Przejrzystości ekspozycji nie należy targować, ale udostępniać uczniom w geście rycerskości i uprzejmości.
  • To, co wyróżnia doskonałego nauczyciela jako markę, to jego pragnienie ciągłego doskonalenia się we wszystkim, co myśli, mówi, robi i uczy.

Doskonałość uczniów

  • Siła i trwałość instytucji edukacyjnej zależy od starannego wyszkolenia uczniów, biorąc pod uwagę między innymi jej zdolności akademickie i zdolności przywódcze.
  • Doskonałość akademicka uczniów przejawia się w ich intelektualnej ciekawości, dyscyplinie związanej z wykorzystywaniem czasu nauki i uczęszczaniem na zajęcia, ich zdolności do wyrzeczenia się gustów, satysfakcji i natychmiastowych sukcesów, kultywowania cnót i podstawowe wartości, bogactwo i wybór leksykonu w klasie i poza nią, jej zdolność do odpowiedniego wykorzystania zasobów udostępnionych do jej dyspozycji.
  • Implikuje to rozsądną równowagę i dostosowaną do rzeczywistości studenta, między humanistycznymi studiami, zinternalizowanymi podczas poprzednich studiów, wyprostowanymi do jego dobrego występu jako obywatela, a ojcem lub matką rodziny jutra, i opanowaniem kluczowych technik w wybrana gałąź naukowa.
  • Doskonałość akademicka studenta jest podstawą jego sukcesu w dziedzinie zawodowej i będzie odzwierciedlona w stopniu uzyskanym w wyniku jego wysiłków. Doskonałość profesjonalisty wynika z idealnego połączenia wartości i zasad, które kierują życiem każdej osoby i ich aktualizacją w preferowanej specjalizacji (przy założeniu, że każdy z nich działa lepiej w tym, co najbardziej on to lubi)

Należy je rozumieć jako kręgi akademickiej doskonałości studenta:

  • Jego zdolność do obserwacji, abstrakcji i wnioskowania logicznego oraz do wyrażania jasno i precyzyjnie, słowem i na piśmie, jego pomysłów i przekonań.
  • Twoja gotowość do dalszego poszerzania swojej wiedzy samodzielnie.
  • Jego spokój umysłu w czasie kwestionowania lub obalania pozycji innych i obrony własnych.
  • Jego zdolność do zdumienia w codziennych wydarzeniach.
  • Jego skłonność do czytania, słuchania, mówienia i pisania z krytycznym wyczuciem, a jednocześnie świadomość granic ludzkiej zdolności do zrozumienia siebie i zrozumienia innych.
  • Jej determinacja, by wyobrazić sobie rzeczywistość odmienną od tego, jak została przedstawiona i jak przyzwyczaili ją do jej oglądania.
  • Ich umiejętność praktycznego wykorzystania wiedzy specjalistycznej i technicznej oraz rozwijania umiejętności i umiejętności wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej.
  • Jego wytrwałość w ściganiu, robieniu i szerzeniu dobra, wiedząc, że będzie musiał zachować czujność wobec własnej wolności i stawić czoła, z roztropną odwagą, ryzyku związanemu z jakimkolwiek ludzkim wyzwaniem.
  • Koniec każdego procesu edukacyjnego polega na tworzeniu ludzi, którzy wiedzą, jak podejmować zobowiązania i wykorzystywać szanse, nie dopuszczając ani nie pozwalając nikomu podważać ich godności.

Lokalizacje

  • Guatemala City

    6A Calle,final, 01010, Guatemala City

pytania